Eerste post en meteen auto te koop

Terugkoppeling, vragen, opmerkingen etc. omtrent het forum
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

21 okt 2008, 22:59

wat maakt het nou uit of iemand lid van de club is of niet het gaat er toch om of het goede handel is wat ze te koop aan bieden.
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

21 okt 2008, 23:01

speedy schreef:wat maakt het nou uit of iemand lid van de club is of niet het gaat er toch om of het goede handel is wat ze te koop aan bieden.
99% van de mensen hier heeft al een MINI en zitten niet te wachten op mensen die alleen even hun auto koop komen zetten hier :)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

21 okt 2008, 23:04

mischien wil iemand overstappen naar een S je of een r56 ik kan me dat best voorstellen.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

22 okt 2008, 01:04

Ik vind het wel een lastige zaak.

Aan de ene kant is het forum er o.a. voor bedoeld om mensen met problemen te helpen en om de MINI koopjes hier aan te bieden zodat iedereen er profijt van heeft.
Aan de andere kant is het een beetje aso om hier zo binnen te komen vallen en meteen zaken te koop aan te bieden en vervolgens net zo snel weer weg te wezen.

Ik snap beide partijen en vind de oplossing, die er nu is voor het te koop aanbieden, een goede.

Dus tjsa lastig, ik ga er nog een nachtje over slapen :lol: Truste.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

22 okt 2008, 01:09

Meeste problemen zijn hier ook al ergens aangekaart, die zoekfunctie is toch echt een van de best bewaarde geheimen op het forum voor nieuwe leden :). Aan de andere kant waren we zelf ook noobs die het hele forumgebeuren nog gewoon moesten worden.

Een te koop topic kan een van ons mss helpen aan een nieuwe mini, maar toch vind ik het ook niet netjes om zomaar het forum te gebruiken om dingen te koop te zetten.

Gewoon een goeie oplossing dus, mensen die het goed menen en netjes meedoen met de gewoontes van het forum gaan hier geen last van ondervinden :wink:.

Slaapwel :)
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

22 okt 2008, 12:07

denizg schreef:Je zou 10% van de totaalprijs moeten opeisen Berthil als de auto via de forum is verkocht :lol: :lol:
En dat in de clubpot!

Immers Martkplaatst etc vraagt er ook geld voor :mrgreen:
Niet eens zo'n heel slecht idee.

OF................ abonnementsgeld! (vloeken in de kerk!)


iDD
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

24 okt 2008, 21:23

Nu zie ik dat opeens alle niet MINI gerelateerde verkoop topics helemaal verboden zijn geworden? Is het niet een idee om voor leden een apart forum deel aan te maken waar ze hun spullen tegen clubprijs kunnen en mogen aanbieden?


iDD
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

24 okt 2008, 22:00

Persoonlijk vind ik dat geen goed idee. Dan staat binnen de korste keren de hele huisraad van iemand op het forum. Tevens is het zo dat het nu al voor de moderators het lastig is om alles bij te houden. Nu grijpen ze niet vaak in en dat hoeft ook niet. Maar het forum is al groot genoeg. Dit wordt alleen maar lastiger en rommeliger.

Er zijn diverse sites genoeg waar je bijvoorbeeld meubels, bureau's etc aan kunt bieden. Dit vind ik bij een auto club niet gepast. Je gaat toch ook geen chinees eten bij een mongools restaurant.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

24 okt 2008, 22:49

Eens, maar aan de andere kant zijn er door deze club een aantal mensen begonnen met fotograferen. En zijn er mensen die hebben aangegeven hier ook wel eens wat aan te willen doen. Als er dan iemand voor een mooi prijsje een fotocamera weg doet is dan dit toch DE plek om een medeclublid blij te maken met een lekker prijsje?

Het is maar een voorbeeld. Zelfde geld trouwens voor die macbook. Daar kan iemand mooi zijn hobbie op voortzetten voor een prachtprijs!

iDD
Gebruikersavatar
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Brabant <3
Berichten: 16100
Lid geworden op: 27 dec 2005, 20:36

24 okt 2008, 23:01

Ben ik het ook mee eens, maar een inboedel vind ik dan weer te ver gaan. :wink:
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

24 okt 2008, 23:20

Excuus. Excuus, Maar na een klein overleg hebben we er toch een rem op gegooit voordat het helemaal losging.... Geld hetzelfde voor de "handelaren" die bij post 1 hun MINI van de hand willen doen. Je hebt snel genoeg door of het puur en alleen is om de MINI weg te doen, of om een mede forumgebruiker een "pleziertje"te doen met een mooie MINI tegen een goede prijs. Het gaat om de manier van posten.

Bij de weg, iedereen is netjes geinformeerd dat de topics dicht gegaan zijn met uitleg van redenen. Topics zijn ook niet verwijderd.
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

24 okt 2008, 23:58

Goeie zet Benno.

Terug naar “Website en Forum”