Mini R50 valt uit

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
OudRoest
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2022, 21:12

Re: Mini R50 valt uit

16 mar 2024, 15:52

Overigens zijn inmiddels de nokkenassensor en de BCM vervangen. De Mini is droog in de voetenruimte bij de BCM. Het stadslicht gaat bij uitval niet meer branden en de kofferbak gaat ook open. Maar of dat met de vervanging van de BCM te maken heeft betwijfel ik.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2222
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Mini R50 valt uit

16 mar 2024, 20:38

Voor die botssensoren zie bovenstaande YouTube filmpjes.
Als je het contactslot vervangt dan zit je vermoed ik gebonden aan een nieuwe sleutel ook.
Met centrale vergrendeling niet zo'n probleem maar voor nood zou Je dan de oude sleutel ook bij moeten hebben om de deur met de sleutel te openen .
En de nieuwe sleutels moeten gekoppeld worden aan de startonderbreker van de auto.

Maar het slechte contact kan in het contactslot zitten of in de bedrading die op het contactslot is aangesloten. Beter eerst de bedrading nakijken voordat je voor niets een nieuw contactslot koopt.

Begrijp ik goed dat de Mini nog steeds niet start? Het probleem met de brandende verlichting staat dan waarschijnlijk los van het niet starten?
sndr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 okt 2023, 20:48
Nederland

Re: Mini R50 valt uit

18 mar 2024, 22:13

Zo te zien zijn er twee losse onderdelen: het mechanische slot en een schakelaar. Zie nummer 4 en 5 op https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=32_1270

In jouw geval neig ik naar de schakelaar (of bedrading daarvan). Die eens uitbouwen en beter bekijken?

Mooie instructie:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”