Onderhoud R56S

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Stroband
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wijk bij Duurstede
Berichten: 303
Lid geworden op: 28 nov 2010, 21:58

Onderhoud R56S

12 jun 2013, 18:36

Hallo luitjes !

Heb er nog niks over kunnen vinden maar zou het persoonlijk heel handig vinden om een aantal links van producten hier te hebben voor mensen die zelf onderhoud willen doen. Er zien hier zo veel mensen die alles zelf kunnen waarvoor ik heel veel respect heb en die mensen kunnen mij misschien ook wel vertellen wat nou goede producten zijn en waar ze te bestelen zijn.

Wil voornamelijk m'n motor aanpakken en wat kan slijten in een jaar tijd wil ik graag vervangen.

Wat zijn dat voor onderdelen die zelf te doen zijn op een brug en waar kun je het kopen ?
Hou zelf graag van het beste voor mijn cooper r56 S works 2007
Ik praat dan over bougies , filters riemen kettingen slangen zuigers olie enz enz enz

Alles wat jullie weten en gebruikt hebben is welkom!

Groetjes Thomas
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

12 jun 2013, 21:11

Onderdelen kan je gewoon halen bij de lokale onderdelenboer op een industrie terrein of via internet(wat ik liever niet doe, wil het direct in me handen hebben)

zo ver ik snel kan zien staan er variabele intervallen voor beurten, luchtfilter en bougies. remvloeistof moet om de 2 jaar vervangen worden

ik zou om te 2 jaar groot onderhoudt doen, dus bougies, luchtfilter evt brstof filter als hij deze heeft? en 1x per jaar kleine beurt dus olie wissel en sws ieder jaar interieur filter vervangen

ik zit een kleine 40 km van je vandaan dus ik kan wel voor sleutelen op een zaterdag als je een brug nodig hebt

qua merk onderdelen duurst: OEM
alternatief:
bougies: NGK
Lucht&Interieur&brstof filter: Bosch of Purflux

gr. Manick

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”