Eerste service beurt

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
mikev
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 sep 2006, 12:38

Eerste service beurt

16 okt 2006, 11:38

Vandaag ondergaat mijn Mini zijn eerste servicebeurt bij 15717 km. Heb de Mini vanochtend bij Breeman Rotterdam achtergelaten met de volgende puntjes;

- Bij wat hogere snelheden begint een irritante fluittoon, het lijkt net of iemand op een schor fluitje staat te blazen. Volgens mij komt het bij de voorruit of het dak vandaan. Op diverse forums op internet kom ik mensen met hetzelfde probleem tegen en daar spreekt men over iets met de ruitenwissers of A-stijlen. (http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=)

- De linkerspiegel gaat vanaf ongeveer diezelfde snelheid enorm klapperen terwijl de rechter spiegel heel neutraal blijft. (http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=)

- Bij de aflevering in maart 2006 is door de verkoper Justin van der Zalm geconstateerd dat het palletje wat aangeeft of de bestuurdersdeur op slot is of niet, niet volledig indaalt wanneer de deur op slot is.

- Bij het gebruik van de Ipod aansluiting is een duidelijke ruis hoorbaar bij rustige passages of de pauze tussen de nummers. Ik heb dit bij 2 verschillende Ipod’s (Ipod Mini en Ipod Nano). Het ligt niet aan de kwaliteit van de muziek op de Ipod maar echt aan de aansluiting. Ik zou dit graag even willen laten horen om dit te verduidelijken.

- Tijdens het warme zomer weer valt mij op dat tijdens het gebruik van de airco deze erg veel herrie maakt (geluid compressor alá Cooper S) en de auto ook lijkt ook wat in te houden. Ik kan mij voorstellen dat dit normaal gedrag is gezien dat de airco wel wat vermogen kost zeker als het warm is maar wilde het toch even opmerken.

- Zoals ook telefonisch aangegeven was de kabel van de carkit defect. Maar omdat het toch min of meer mijn eigen schuld is heb ik ergens een kabel van iemand over kunnen nemen. Hier hoeven jullie dus niet meer naar te kijken. (http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=)

De service medewerker van BMW vertelde mij gelijk al dat het probleem met het fluiten en de spiegel een beetje lastig te testen zou zijn omdat het alleen bij hoge snelheden optrad. Hierin kon ik hem alleen maar gelijk geven natuurlijk. Een monteur heeft even met mijn Ipod meegeluisterd om de ruis te ontdekken.

Als tijdelijk vermaak heb ik vandaag toch wel een relaxte leenauto meegekregen, een leuke 118d. Ik ben tot nu toe nog super tevreden met de service van Breeman.
Afbeelding

Ik laat morgen weten welke punten ze op hebben kunnen lossen en hoe het allemaal is afgehandeld.

gr Mike
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

06 nov 2006, 11:28

De mini gaat eerdaags voor de eerste beurt, zijn er nog punten die buiten het normale onderhoud preventief vervangen moeten worden vanuit de fabriek? ( ik dacht olie in sperdif ) Mini poelgeest zegt van niet.

Weet iemand hier meer van ?

GR.werner
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

06 nov 2006, 11:45

heb je nog steeds geen 15000km gereden werner???!! :mrgreen:

bij mij is bij de eerste beurt alle motorolie vervangen, nieuwe kvs, nieuw luchtfilterelement, nieuw pollenfilter (microfilter) en verder volgens mij niks.

veel vloeistoffen, dus lijkt me helemaal niet raar als ze de vleoistof in het diff ook vervangen...
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

06 nov 2006, 16:27

ik dacht olie in sperdif
Bij mij hebben ze het al na 2 weken veranderd omdat ik een enorm zoemend geluid hoorde en die vibratie kwam terecht op het stuur.
Na vervanging van de olie was het weg. Het zal niet perse hoeven, als je geen rare geluiden hoort.
Volgens mij was dat probleem al opgelost door BMW voordat de jouwe kwam. Vooral de eerste lichting van begin 2005 had er dus last van
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”