Wassen en poetsen beginneling

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Kaasvrouwtje
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Alkmaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 mar 2011, 16:31

Wassen en poetsen beginneling

06 apr 2011, 19:32

Hoi Allemaal,

Ik heb hier al een heleboel gelezen over het wassen en poetsen van de Mini, maar heb toch nog een paar vraagjes. Ik ben een echte nitwit als het aankomt op verzorgen van auto's :oops: , ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs en had hiervoor een cuore waarmee ik zo af en toe eens naar de wasstraat ging. Met de Mini ga ik ook regelmatig naar de wasstraat, maar eigenlijk vind ik dat ie meer liefde en aandacht verdient en wil ik 'm zelf gaan wassen en poetsen. (Ik woon alleen wel 3 hoog zonder lift, dus als het met zo min mogelijk gesleep kan zou dat fijn zijn...)

Als ik hier op het forum kijk dan word ik echter helemaal gek van alle spulletjes die er zijn en ben ik eigenlijk in staat om naar de winkel te gaan en de hele boel op te kopen. Dat lijkt me niet echt handig en zou ook wel errug prijzig zijn, dus...

Wat zouden jullie een wassen/poetsen nitwit aanraden om als startpakketje te kopen?

"Hoe te beginnen" tips zijn ook van harte welkom!

Alvast bedankt,

Groetjes,

Chantal
Laat geen dag voorbij gaan zonder minimaal een klein stukje te hebben gereden in je Mini!
shopalicious
Be Mini
Be Mini
Berichten: 508
Lid geworden op: 27 jan 2009, 00:15

06 apr 2011, 19:38

Hoi Chantal,

Kijk eens op http://www.carclean.nl. Behalve een webshop, vind je hier ook een forum. Daarop vind je allerlei stappenplannen en tips over poetsen.

Misschien vind je daar wat je zoekt.

Groetjes,
Tamara
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13431
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

06 apr 2011, 19:52

Beetje moeilijk vanaf drie hoog maar er staan wat tips in :)

Afbeelding
St.pierre
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Haarlem
Berichten: 371
Lid geworden op: 14 nov 2010, 12:57

Re: Wassen en poetsen beginneling

06 apr 2011, 21:00

Kaasvrouwtje schreef: (Ik woon alleen wel 3 hoog zonder lift, dus als het met zo min mogelijk gesleep kan zou dat fijn zijn...)

Er zijn overal door Nederland wel wasplekken te vinden waar je in alle rust kan gaan wassen en poetsen.
poetskistje mee in de mini en wekelijks naar toe dus !! :lol:
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Regio Delft
Berichten: 344
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:13

06 apr 2011, 21:36

Carclean.nl is een hele goede tip. Op die site en het forum heb ik de smaak en de kwaliteit echt te pakken gekregen..
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Slochteren
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 dec 2010, 22:55

07 apr 2011, 08:41

Carclean en Lekocar daar haal ik vaak mijn spullen weg. Allebei uitstekende service, als je wat besteld krijg je vaak wat extra spullen erbij.

Ik zou gewoon beginnen met het Mequiars 1 , 2 , 3 stappenplan dat is makkelijk en werkt goed.

Verder altijd je auto wassen met de 2 emmer methode, heb je de minste kans op krassen tijdens het wassen.

Gebruik nooit een spons maar een gebruik een Microvezel washandschoen. Die hebben lange vezels waar het zand nooit op kan liggen zoals een spons.

Als je de auto schoon hebt, plak de kunststof randen af met tape zodat ze straks niet wit uitslaan van de wax. (dat krijg je er moeilijk weer af)

Wil je de auto super glad hebben ga de auto eerste Kleien dan haal je alle oneffenheden weg en krijg je een mooi glad resultaat.

Of kijk even op www.autodetailing.nl en meld je aan. Daar staat echt alles op over het autodetailen.
Een Ibiza die ik heb gedaan incl het stappenplan.
http://autodetailing.nl/forum/showthrea ... biza+swirl


Suc6

Groetjes Pim
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

07 apr 2011, 21:23

Goede tips gehad en nu NOOIT meer door de wasstraat :p
Afbeelding
Kaasvrouwtje
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Alkmaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 mar 2011, 16:31

08 apr 2011, 15:02

Dank jullie wel voor alle reacties!

Ik ben vandaag even langs een van de verkooppunten van meguiar's gegaan en om advies gevraagd, mooi startpakketje meegekregen, kan niet wachten om aan de slag te gaan!
Laat geen dag voorbij gaan zonder minimaal een klein stukje te hebben gereden in je Mini!
Kaasvrouwtje
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Alkmaar
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 mar 2011, 16:31

11 apr 2011, 18:04

Hoi allemaal van de week hier in alkmaar advies gevraagd en wat Maguiars spulletjes gekocht, ik zou graag nog jullie advies willen of dit een goed begin is...

Ik heb (als ik alles goed onthouden heb, het was best veel ) als pakket en advies meegekregen voor het mooi maken en houden van mijn Mini Cooper Checkmate uit 2006:

1) Gold Class bug and tar remover -> opspuiten en inwrijven met katoenen handdoek of sponsje, even wachten, afnemen met schone katoenen handdoek of sponsje.

2) Tough all surface cleaner -> op velgen spuiten, even wachten, borstelen en met doek of spons afnemen, naspoelen.

3) Hot Shine Tire spray -> gelijkmatig op (zijkant) band sproeien

4) NXT Glass Cleaner -> Gedeelte besproeien, uitwrijven met krant of microvezeldoek.

5) Gold Class car wash -> auto afspoelen met water, wassen met 2-emmer methode met katoenen handdoek, afspoelen en drogen met water magnet.

6) Gold Class clear coat liquid car wax -> zorg dat auto goed schoon en droog is -> met bijgeleverde pad of sponsje een laag per paneel over het hele voertuig aanbrengen en laten drogen -> met katoenen shirt uitwrijven.

7) NXT Tech Protectant -> Met spons, katoenen shirt of handdoek inwrijven.

8) Quick Detailer (voor snel) -> uitwrijven met katoenen shirt, handdoek of microvezeldoek, met schone doek droogwrijven.

Oh ja ik ben eigenlijk vergeten te vragen hoe dat dan moet met mijn stickers, moet ik daar gewoon omheen poetsen?

Zo dat is een heel verhaal, ik hoop dat ik zo een goed begin maak, maar tips, trucs en opmerkingen zijn van harte welkom!
Laat geen dag voorbij gaan zonder minimaal een klein stukje te hebben gereden in je Mini!
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Slochteren
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 dec 2010, 22:55

11 apr 2011, 19:05

Kijk gelijk een mooie collectie aangeschaft!

Hiermee kan je de mini goed onderhouden!

Als je eens langs de Action rijdt stop dan even, daar hebben ze 100% microvezel poetsdoeken van het merkt BinQ. Ik koop ze daar ook vaak en ben er zeer tevreden over, en het voordeel van een microvezel doek is dat ze lange vezels hebben en het vuil/zand niet op de doek ligt zoals wel bij een kantoenen doek.


Groetjes Pim :)
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

18 apr 2011, 20:41

PimNoordhof schreef:Kijk gelijk een mooie collectie aangeschaft!

Hiermee kan je de mini goed onderhouden!

Als je eens langs de Action rijdt stop dan even, daar hebben ze 100% microvezel poetsdoeken van het merkt BinQ. Ik koop ze daar ook vaak en ben er zeer tevreden over, en het voordeel van een microvezel doek is dat ze lange vezels hebben en het vuil/zand niet op de doek ligt zoals wel bij een kantoenen doek.


Groetjes Pim :)
Er liggen een hoop van die Microvezel doeken.
Zijn die jij bedoeld de 3-packs van 1,44?
Er staat alleen geen afbeelding van een auto op, keuken en badkamer etc staat erop.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Slochteren
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 dec 2010, 22:55

20 apr 2011, 10:45

Adrenalin Junkie schreef:
PimNoordhof schreef:Kijk gelijk een mooie collectie aangeschaft!

Hiermee kan je de mini goed onderhouden!

Als je eens langs de Action rijdt stop dan even, daar hebben ze 100% microvezel poetsdoeken van het merkt BinQ. Ik koop ze daar ook vaak en ben er zeer tevreden over, en het voordeel van een microvezel doek is dat ze lange vezels hebben en het vuil/zand niet op de doek ligt zoals wel bij een kantoenen doek.


Groetjes Pim :)
Er liggen een hoop van die Microvezel doeken.
Zijn die jij bedoeld de 3-packs van 1,44?
Er staat alleen geen afbeelding van een auto op, keuken en badkamer etc staat erop.

Nee die ik bedoel die heten Binq en zijn blauw van kleur, die worden los verkocht.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 nov 2007, 08:51

21 apr 2011, 08:39

Vlak bij het werk staan regelmatig duitse, engelse en italiaanse excoten die op locatie worden gewassen door mobiele poets bedrijven. Gisteren waren ze bezig met een Bentley Continental GT en heb ik toen gevraagd wat alleen een interieur behandeling zou kosten omdat de buitenkant zelf goed te doen is in tegenstelling tot de binnenkant. Ter plekke een offerte gehad van 55 EUR :mrgreen: en gelijk laten doen. Ze hebben het grondig gedaan en het verschil met de bekleding is dag en nacht. Dak bekleding hebben ze niet gedaan ivm met tijds gebrek maar dat hadden ze van te voren ook gemeld omdat ze het tussen twee afspraken door hebben gedaan. De werkzaamheden bestonden uit het reinigen van het gehele interieur, shamponeren van de voor en achter stoelen en vloermatten en een stukje lederbehandeling aan de stoelen (voor en achter)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door works915 op 22 apr 2011, 15:25, 3 keer totaal gewijzigd.
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Slochteren
Berichten: 328
Lid geworden op: 10 dec 2010, 22:55

21 apr 2011, 09:15

works915 schreef:Vlak bij het werk staan regelmatig duitse, engelse en italiaanse excoten die op locatie worden gewassen door mobiele poets bedrijven. Gisteren waren ze bezig met een Bentley Continental GT en heb ik toen gevraagd wat alleen een interieur behandeling zou kosten omdat de buitenkant zelf goed te doen is in tegenstelling tot de binnenkant. Ter plekke een offerte gehad van 55 EUR :mrgreen: en gelijk laten doen. Ze hebben het grondig gedaan en het verschil met de bekleding is dag en nacht. Dak bekleding hebben ze niet gedaan ivm met tijds gebrek maar dat hadden ze van te voren ook gemeld omdat ze het tussen twee afspraken door hebben gedaan. De werkzaamheden bestonden uit het reinigen van het gehele interieur, shamponeren van de voor en achter stoelen en vloermatten en een stukje lederbehandeling aan de stoelen (voor en achter)

Oke nice!! Dit is niet duur!!

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”