(Ervaringen met Europlus Garantie/eigen kosten voorschieten?

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Mcs Stephan
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Oude Tonge
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2009, 20:39

(Ervaringen met Europlus Garantie/eigen kosten voorschieten?

22 apr 2009, 20:12

Hi Allemaal,

Zoals sommige van jullie weten heb ik een aantal weken geleden een Mcs uit duitsland gehaald.
Nu kreeg ik daarbij nog 1 jaar Europlus garantie. :D.
Nu ging ik vandaag langs de dealer om hem uit te laten lezen omdat die een storing doorgaf(geeft).
Krijg ik te horen dat het aan de pc hangen om de storing uit te lezen moet gaan betalen :shock:...
Maar dat is niet het enige probleem er mankeren nog wat andere dingen aan de Mini en de kosten lopen aardig op.

Zegt de werkplaatschef: ja je moet even bellen naar de Europlus om toestemming te vragen of je de mini mag uitlezen en of ze de eventuele reparatiekosten willen vergoeden :shock:
:shock:..

En dan moet ik eerst de kosten voorschieten en dan 'zien' we pas of het vergoed word door europlus :shock:.

Dit is toch niet te geloven, betaal je ook nog voor een jaar Europlus garantie en word het misschien niet eens vergoed :? .

Heeft er iemand ervaringen met Europlus??
Dan weet ik een beetje waar ik aan toe ben :lol:
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

22 apr 2009, 20:34

Je moet het inderdaad voorschieten en binnen een week heb je het geld teruggestort. Uitlezen enzo wordt vaak NIET vergoed en tevens arbeidsuren ook niet. Enkel materiaal. Dit is uit eigen ervaring.
320d touring
BBQ hulpkok
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 798
Lid geworden op: 18 mar 2006, 18:59

22 apr 2009, 22:12

Bij een echt goede dealer hoef je zelf niets voor te schieten. Bij mijn BMW is de complete niveauregeling en het binnewerk van het panoramadak netjes vervangen zonder voor te schieten.
De meeste dealers willen echter totaal niet meewerken vanwege het feit dat je met eigen import hun handel om zeep helpt. Maar een dealer die het spel begrijpt en jou gewoon helpt krijgt de reparatie vergoed door europlus en heeft er misschien voor vele jaren een nieuwe klant bij.
Mcs Stephan
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Oude Tonge
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 feb 2009, 20:39

25 apr 2009, 11:01

Ok bedankt voor jullie antwoord :D.
Dan weet ik genoeg :)
Jakje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2011, 15:05

13 jan 2012, 14:48

@320d Touring


Over welke dealer heb jij het dan? Want ik heb geinformeerd bij Renova, Bert Story en Van Laarhoven en alle verwachten dat de klant eerst voorschiet? Ik ben dus nog op zoek naar een delare die dat anders doet in de regio Noord Brabant.

Vg,

Lucas
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

14 jan 2012, 09:19

Ik ben bij Van Poelgeest (jaja weer VP die een pluim krijgt) geweest vorig jaar en heb NIETS hoeven voor te schieten. Ze hebben het allemaal voor me geregeld!
Jakje schreef:@320d Touring


Over welke dealer heb jij het dan? Want ik heb geinformeerd bij Renova, Bert Story en Van Laarhoven en alle verwachten dat de klant eerst voorschiet? Ik ben dus nog op zoek naar een delare die dat anders doet in de regio Noord Brabant.

Vg,

Lucas

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”