inrijden nieuwe mini one

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
te
tessa79

inrijden nieuwe mini one

08 feb 2009, 14:38

hallo!

mijn naam is tessa en aanstaande vrijdag (de 13e.. :wink: ) zal mijn witte mini one met pepperpakket, dakspoiler, witte knipperlichten voor me klaar staan.. :D
ik vraag me alleen af wat nu eigenlijk de beste manier is om een nieuwe auto 'in te rijden'. ik weet dat ze in fabriek al worden ingereden, maar ik hou wel van snelheid en dat een auto lekker pittig reageert en gewoon fijn rijdt. Helaas is de one maar een 1.4 maar toch. heeft iemand tips voor me?
alvast bedankt!

gr. tessa
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

08 feb 2009, 14:55

Gewoon in het begin niet te fel door trekken tot in het einde van het rood :D.
Maar een beetje pittig rijden kan een mini wel hebben hoor.

Leuke hoor een pittige rijdster met een leuke auto 8)
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 957
Lid geworden op: 09 apr 2008, 10:04

08 feb 2009, 15:45

rustig warmrijden en gewoon planken
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

08 feb 2009, 15:47

Het lijkt me niet dat de MINI in de fabriek ingereden wordt. Meestal heeft ie er bij aflevering een kilometer of 20 op staan. Dat is alleen op de vrachtwagen, er weer vanaf, de trein op, de trein af, verzamelplaats in Brugge op en weer af. enz. enz. Slechts enkele worden eruit gepikt en maken een langere proefsessie in Oxford.

De dealer zal je vertellen hoe het het beste gaat. Eerste paar honderd kilometers (paar duizend) niet boven de 4000 toeren en daarna langzaam opbouwen.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

08 feb 2009, 22:08

Zoals kwiebje zegt een beetje pittig mag best.
Zorg er wel voor dat het torretje goed warm is voordat je dit doet.(Dit geldt overigens ook als hij is ingereden :lol: )
Probeer verder een beetje afwisselend te rijden, niet constant de zelfde snelheid/toerental aanhouden en snelweg de eerste 500KM vermijden.

Succes :wink:

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”