Poets-beginner

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
MiniBeardie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Voorhout
Berichten: 449
Lid geworden op: 29 jan 2008, 10:18

05 feb 2009, 17:49

In Autokampioen nummer 3 (5 februari in de winkel) staat een heel verhaal (10 pagina's) over auto's poetsen.

Hierin uitgebreid aandacht voor de lakbescherming van ProTech, Dr. Vinyl nanolakbehandeling, de thuispoetser en poetsbedrijf Wax Guard.

En als je een foto van je vieze auto instuurt maak je nog kans op een autowasset. KLIK

Groetjes, Ron
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

05 feb 2009, 18:01

Menzerna, die moet ik ook nog proberen.....

80 en 83 heb ik ook, moet ik ook nog opmaken net als de 26 :roll: . De SSR serie van Poor Boys is ook fijn. Daarnaast gebruik ik de Black Hole en Natty's Paste wax Blue. Voor een donkere auto super.

Ben nu aan het experimenteren met Dodo Juice.

Maar er is zo veel...........Elke keer als ik de carclean site bekijk hebben ze weer wat nieuws wat ik wil proberen :roll: :roll:
tour-d
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Stein Lb
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2009, 21:59

05 feb 2009, 23:56

Car clean site :s :mrgreen:

Zelf heb ik pas 3 keer in mijn leven een auto compleet gepoetst, gewaxt en wat er nog meer bij komt kijken. Dan is het even omschakelen dat er ook mensen zijn die het leuk vinden, er zelfs een hobby aan hebben en dan ook nog de nieuwtjes volgen op de car clean site.
Ieder zijn ding natuurlijk.
En van de andere kant weet ik nu waar ik moet zoeken om mijn Mini over een paar maandjes weer in nieuwstaat te krijgen!
Niets zo groots als een Mini
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

06 feb 2009, 09:14

www.carclean.nl is de site waar ik m'n spulletjes bestel. Ja, ze hebben ook een forum. :roll: :roll:
tour-d
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Stein Lb
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2009, 21:59

06 feb 2009, 22:20

Oh sorry, ik bedoelde waar ik naar iemand kan zoeken om het te laten doen.
Niets zo groots als een Mini
Rutmer007
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Veenwouden
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jan 2009, 08:57

03 mar 2009, 17:07

Zondagochtend bij mooi weer de mini even grondig schoongemaakt. Mocht ook wel na een aantal buitenweggetjes :lol: Toen besloten om de lederen stoelen ook even mee te nemen. Op aanraden van sommigen onder ons heb ik NIVEA (classic pot) gebruikt. Als ik eerlijk ben gaan de stoelen er niet echt op vooruit, heb niet het idee dat ze er mooier op zijn geworden. Misschien dat ik te weinig heb gebruikt (durfde niet echt in overvloed te smeren). Het kan zijn dat de stoelen er wel 'gezonder' door zijn geworden, althans dat hoop ik dan maar want de beoogde looks zijn er nog niet echt. Ben erg tevreden over de huidige staat van de stoelen maar merk dat de zijdelingse steunen wat scheurtjes beginnen te vertonen. Help NIVEA om deze scheurtjes te doen verdwijnen of is het gewoon alleen voeden? Kan iemand hier een product aanraden waar hij/zij ook ervaring mee die de stoelen er weer als nieuw doen laten uitzien?
Dark Silver Mini Cooper S - R53
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

03 mar 2009, 17:40

Bij mij is het leder na een Nivea beurt wel duidelijk mooier geworden! Ik heb dan ook geen scheurtjes oid, alles is nog tiptop en heeft na de Nivea weer wat soepeler en glanzender geworden.
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

03 mar 2009, 17:54

tour-D...moet jouw MINI al gepoetst worden? :P
Rutmer007
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Veenwouden
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jan 2009, 08:57

03 mar 2009, 20:42

chill-es schreef:Bij mij is het leder na een Nivea beurt wel duidelijk mooier geworden! Ik heb dan ook geen scheurtjes oid, alles is nog tiptop en heeft na de Nivea weer wat soepeler en glanzender geworden.
Ok, ik moet zeggen dat het leder bij onze mini ook nog gewoon in super staat is. Wat heeft die mini van jou aan km's gereden? Wel cool, de basis van onze mini's zijn volgens mij aardig gelijk 8) zie net je foto's .. zo zou onze mini er ook uit moeten zien! :D Zag ook dat je beek software hebt laten doen, wat was de uitslag hiervan? Ik denk eraan het ook te laten doen, maar dan puur software en motorisch geen veranderingen. Wie weet komen we mekaar nog eens tegen hier in het noorden (ik rij veel tussen Friesland en Groningen)!

Ohja, en nog ff over de nivea .. het smeert voor geen meter dat spul! soms worden de stiksels (bekledingranden) ook wit en dat duurt heel lang voordat het er een beetje in trekt. Vanmorgen ontdekte ik ook een soort 'vet' plek die ervoor de smeer beurt nog niet in zat, heb je misschien tips?
Dark Silver Mini Cooper S - R53
tour-d
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Stein Lb
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2009, 21:59

03 mar 2009, 23:21

Getzz schreef:tour-D...moet jouw MINI al gepoetst worden? :P
Ik geloof het bijna zelf niet, maar ik heb hem vorige week gepoetst!
In jouw ogen zal het maar prutswerk zijn, maar ik ben er zelf redelijk tevreden mee.

Ik hou je in ieder geval in gedachten. Dan kan de Mini 1 keer per jaar ook eens verwend worden. De vrouw wordt ook 1 keer per jaar grondig gepoetst in de beautyfarm........ :D
Niets zo groots als een Mini
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

04 mar 2009, 08:16

Goed bezig tour-d.

Je zou dan je auto hier kunnen brengen dan breng ik jou/jullie even naar Bocholt(dld) ofzo. Grote en leuke stad.. En dan na een dag shoppen heb je ook weer een schone MINI
eric kroeze
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2008, 12:01

04 mar 2009, 10:14

Dit weekend de cabrio ook maar ens gepoetst en wel op de volgende manier.

zal morgen even foto`s posten want het resultaat is verbluffend.


Als eerst heb ik de auto gewassen met het 2 emmer systeem dus een voor schoon water en een om de spons in uit te stoelen hierdoor monder kans op krassen.

toen de auto gedroogd met een handdoek (fout maar werkt erg goed)

toen de hele auto behandeld met Meguiars x scratsch (om de was krasjes weg te werken.
toen de auto gepoetst met x2 van Meguiars
en toen de auto nog na behandeled met gold poets van Meguiars

ik heb noot geweten dat ie zo kon glimmen

de wielen heb ik 1 voor 1 verwijder en gereiningd met Meguiars velgen reininger en toen ook in de poets gezet.

het interieur heb ik gedaan met de leer poets van Meguiars en zelf de strepen van mijn spijkerbroek zijn verdwenen van mijn grijze leer.

het dashbord heb ik gewwon met sop gedaan gezien ik niet van die glim rommel houd.

werkt top en binnen paar uur ben je klaar en heb je de hele zomer er plezier van

ik ben nu nog opzoek naar leuk spul voor de kap iemand een idee


gr eric
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

22 jun 2009, 11:03

zou iemand voor mij misschien de basis spullen willen samenstellen voor wat ik het beste kan gebruiken...? van bijv. die site carclean.nl

er zijn zoveel merken / soorten e.d. te verkrijgen, ik weet gewoon niet waar ik aan moet beginnen en blijf maar uitstellen en wassen met turtlewax shampoo van de halfords...

m'n lak wordt steeds slechter lijkt wel (in de zon zie je allemaal kleine krasjes).. :|

alvast bedankt...
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

05 sep 2009, 14:52

Mag ik de echte poetsers (sorry, Detailers) een vraag stellen?

Ik begrijp dat de onderhoud van de lak van groot belang is voor de presentatie van je mooie Mini en dat wassen iets is wat geregeld en met de hand dient te gebeuren. Maar wanneer begin je nu met zaken als kleien, polishen en opnieuw waxen? Mijn auto is net twee maanden oud en is al wel een paar keer met de hand gewassen maar glimt volgens mij nog wel aardig. (denk ik :zon )

Heb ook even een lijstke gemaakt van wat ik volgens de experts allemaal nodig heb en kom op een klein kapitaal uit. Is dit nu allemaal al nodig of is dit vooral voor auto's die al even op de weg zijn?
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

05 sep 2009, 15:01

Na twee maanden kun je hem al compleet gaan kleien en waxen. De waxlaag van de dealer stelt weinig voor.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”