Poets-beginner

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

02 feb 2009, 15:42

Programma 1 (reguliere poetsbeurt) €50,-:

Exterieur:
Wassen
Quick lakreiniging van motorkap,dak en kofferbakdeksel dmv het klei systeem
Step 1: Lakreiniging dmv van een veel gebruikt reinigingsmiddel
NXT tech wax 2e beschermende waxlaag. Deze waxlaag bestaat uit een laag teflon waardoor deze waterafstotend is
Quick ultimate detailer: 2e Water en vuil afstotende laag.

Interieur:
Uitzuigen van binnenruimte.
Reinigen van dashboard.
Deurstijlen worden behandeld met spray wax met teflon.


Programma 2 (Showroomstaat) €75,-:

Exterieur:
Wassen
Uitgebreide lakreiniging van gehele auto dmv het klei systeem
Step 1: Lakreiniging dmv van een veel gebruikt reinigingsmiddel
Step 2: Lotion voor diepe glans in lak
Step 3: Carnauba wax. Geeft de lak een wetlook
NXT tech wax 2e beschermende waxlaag. Deze waxlaag bestaat uit een laag teflon waardoor deze waterafstotend is
Quick ultimate detailer: 2e water en vuil afstotende laag.

Interieur:
Uitzuigen van binnenruimte.
Reinigen van dashboard.
Deurstijlen worden behandeld met spray wax met teflon.
Schoonmaken motorruimte


Programma 3 (Showroomstaat plus) €100,-:

Exterieur:
Wassen
Uitgebreide lakreiniging van gehele auto dmv het klei systeem
ScratchX behandeling (indien nodig)
Step 1: Lakreiniging dmv van een veel gebruikt reinigingsmiddel
Step 2: Lotion voor diepe glans in lak
Step 3: Carnauba wax. Geeft de lak een wetlook
NXT tech wax 2e beschermende waxlaag. Deze waxlaag bestaat uit een laag teflon waardoor deze waterafstotend is
Quick ultimate detailer: 2e water en vuil afstotende laag.
Poetsen van metaal (uiteinde uitlaat, chromen afwerklijsten, motoronderdelen etc.)


Interieur:
Uitzuigen van binnenruimte
Reinigen van dashboard
Deurstijlen worden behandeld met spray wax met teflon
Reinigen (lederen)bekleding
Schoonmaken motorruimte



*Het poetsen van de auto is geheel op eigen risico. Alle behandelingen zijn inclusief reinigen van de velgen, zwart maken van banden, kunststofstrips en het reinigen van de ruiten. Op aanvraag kan er machinaal gepoetst worden, de meerprijs hiervan bedraagt €30,-. Voor de behandelingen wordt alleen gebruik gemaakt van Meguiars poetsmiddelen. Bij een slechte lak kan er een meerprijs in rekening worden gebracht van maximaal €40,-. Bij het poetsen op locatie wordt €0.28/km in rekening gebracht. Voor informatie over deze poetsproducten zie www.meguiars.nl. Voor vragen kun je ook mailen naar [email protected].
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

02 feb 2009, 17:29

Kijk hij heeft er verstand van! :wink:

Ik wil het kleien, waxen etc eens leren, dus dan kan ik met vragen ook bij jou terecht??

Doe je ook wel polijsten?? :D
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

02 feb 2009, 21:59

Ofcourse kun je voor vragen terecht.

Polijsten is vloeken in de poetswereld.... Eerst kijken of je het op een andere manier kunt redden :wink:
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

03 feb 2009, 11:31

Mooie prijzen! bedankt!

erg ver weg wel :(

iDD
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

03 feb 2009, 12:43

Zo denk ik er ook over! Als het dichterbij was kwam ik eens langs...
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

03 feb 2009, 13:54

jammer dat je zo'n eind weg woont. Wordt het nog een duur poetsbeurtje met tank benzine erbijop.
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

03 feb 2009, 16:20

Ligt eraan Hans welk programma je kiest :wink:
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

03 feb 2009, 19:07

Step 3: Carnauba wax. Geeft de lak een wetlook
NXT tech wax 2e beschermende waxlaag. Deze waxlaag bestaat uit een laag teflon waardoor deze waterafstotend is
Je kunt het beter andersom doen, anders verwijder je al weer veel carnauba. Hoe kom je erbij dat er Teflon in de NXT zit?
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

03 feb 2009, 19:23

aha, battle of the experts...? Bring it on :D
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

03 feb 2009, 19:47

StefanCS schreef:
Step 3: Carnauba wax. Geeft de lak een wetlook
NXT tech wax 2e beschermende waxlaag. Deze waxlaag bestaat uit een laag teflon waardoor deze waterafstotend is
Je kunt het beter andersom doen, anders verwijder je al weer veel carnauba. Hoe kom je erbij dat er Teflon in de NXT zit?
Als je het andersom doet spoelt de carnauba wax er met een wasbeurt af. Beetje jammer! Dit heb ik alleens van meguiars zelf gehoord. Ik heb op hun site gestaan met auto poetsen.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10011
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

03 feb 2009, 20:58

Getzz schreef:Polijsten is vloeken in de poetswereld....
De poetswereld, poetswereld noemen is vloeken in de poetswereld. Het is namelijk detailing... :roll:

En polijsten is helemaal niet zo vloeken, je moet gewoon doen wat de lak nodig heeft om in concoursstaat te komen.

Verder zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, er zijn net zoveel redenen te bedenken om te toppen met carnaubawax als met NXT, voor een echt natte showfinish is het namelijk niet zo belangrijk hoe lang het houdt, maar woe "wetter" de look hoe beter, dan top je met een carnauba. Er is geen waarheid, maar allemaal afhankelijk van het doel en wat de detailer wil......In de NXT zit trouwens geen Teflon, maar polymeren.

Wanneer je serieus into detailing bent, gebruik je ook echt geen producten uit de consumentenlijn van Meg's meer, dus die NXT vliegt dan zo buiten. Dan kijk je verder, gebruik je Meg's spullen uit de pro lijn, dan kijk je uiteindelijk nog verder en besef je dat er nog beter spul is dan Meg's....Je probeert eens Poor Boys, Dodo Juice, Chemical Guys, Race Glaze...en je kijkt je ogen uit van de resultaten.
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

03 feb 2009, 21:20

frankie schreef:
Getzz schreef:Polijsten is vloeken in de poetswereld....
De poetswereld, poetswereld noemen is vloeken in de poetswereld. Het is namelijk detailing... :roll:

En polijsten is helemaal niet zo vloeken, je moet gewoon doen wat de lak nodig heeft om in concoursstaat te komen.

Verder zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, er zijn net zoveel redenen te bedenken om te toppen met carnaubawax als met NXT, voor een echt natte showfinish is het namelijk niet zo belangrijk hoe lang het houdt, maar woe "wetter" de look hoe beter, dan top je met een carnauba. Er is geen waarheid, maar allemaal afhankelijk van het doel en wat de detailer wil......In de NXT zit trouwens geen Teflon, maar polymeren.

Wanneer je serieus into detailing bent, gebruik je ook echt geen producten uit de consumentenlijn van Meg's meer, dus die NXT vliegt dan zo buiten. Dan kijk je verder, gebruik je Meg's spullen uit de pro lijn, dan kijk je uiteindelijk nog verder en besef je dat er nog beter spul is dan Meg's....Je probeert eens Poor Boys, Dodo Juice, Chemical Guys, Race Glaze...en je kijkt je ogen uit van de resultaten.
Vaak vergeten mensen helaas dat je het doet als hobby. Fine maakt me niet uit hoe je het noemt en welke middelen ik zou moeten gebruiken volgens jou maar ik kan geen bedrijf vinden die een goed resultaat levert voor de bovengenoemde prijs. Be my guest...
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10011
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

03 feb 2009, 21:36

Getzz schreef:
frankie schreef:
Getzz schreef:Polijsten is vloeken in de poetswereld....
De poetswereld, poetswereld noemen is vloeken in de poetswereld. Het is namelijk detailing... :roll:

En polijsten is helemaal niet zo vloeken, je moet gewoon doen wat de lak nodig heeft om in concoursstaat te komen.

Verder zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, er zijn net zoveel redenen te bedenken om te toppen met carnaubawax als met NXT, voor een echt natte showfinish is het namelijk niet zo belangrijk hoe lang het houdt, maar woe "wetter" de look hoe beter, dan top je met een carnauba. Er is geen waarheid, maar allemaal afhankelijk van het doel en wat de detailer wil......In de NXT zit trouwens geen Teflon, maar polymeren.

Wanneer je serieus into detailing bent, gebruik je ook echt geen producten uit de consumentenlijn van Meg's meer, dus die NXT vliegt dan zo buiten. Dan kijk je verder, gebruik je Meg's spullen uit de pro lijn, dan kijk je uiteindelijk nog verder en besef je dat er nog beter spul is dan Meg's....Je probeert eens Poor Boys, Dodo Juice, Chemical Guys, Race Glaze...en je kijkt je ogen uit van de resultaten.
Vaak vergeten mensen helaas dat je het doet als hobby. Fine maakt me niet uit hoe je het noemt en welke middelen ik zou moeten gebruiken volgens jou maar ik kan geen bedrijf vinden die een goed resultaat levert voor de bovengenoemde prijs. Be my guest...
Sjee, wat aangebrand. Ik val jou niet aan, heb niks gezegd over je prijzen of je werkwijze en zeg je ook heus niet welke middelen je "moet" gebruiken. Geef alleen aan dat er veel meer is than meets the eye, hoe ik het zelf beleef en er zijn nog veel meer mensen hier actief die er een beetje verstand van hebben :roll: ...De detailing scene is ontzettend groot en uitgebreid en gaat verder als alleen het Meg's forum. Er zijn ook 1000-en hobbyisten zoals jij, ik, Stefan en nog meer hier op het forum en allemaal hebben ze hun eigen ideeen en favoriete merken. Ik weet alleen dat als je niet eens wat anders probeert, je nooit zult weten wat er nog meer te koop is.

En je slaat de spijker al op z'n kop, je bent geen bedrijf, maar een hobbyist, dus kun je onmogelijk dezelfde prijzen vragen. Overigens kun je je auto 9 van de 10 keer beter bij een fanatiek hobbyist brengen dan bij een professioneel poetsbedrijf, bij de hobbyist is het resultaat vaak nog beter!

Dus lighten up en vat dit niet op als kritiek en doe lekker je ding.
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 20 aug 2008, 18:38

03 feb 2009, 21:49

Sounds like an attack to me! Het is maar hoe je het opvat(voor zover dat kan via internet). Anyway ik poets(of detail: what`s in the name) al 7 jaar auto`s dus ben wel degelijk thuis van verschillende merken. Voor mijn eigen MINI gebruik ik swissvax maar om dit nu voor elke auto te gebruiken gaat mij te ver en ik kan dan de bovenstaande prijzen niet meer aanhouden. Het is altijd nog een geval van beleving welk merk iemand graag gebruikt.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10011
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

03 feb 2009, 21:59

Heb ik gezegd:"je bent te duur"? Heb ik gezegd:"je hebt een verkeerde werkwijze"? Heb ik gezegd:"je gebruikt slechte producten"? Dacht ut allemaal niet. Het enige wat ik al dan niet met zoveel woorden gezegd heb is dat je kan proberen je wereld te verbreden om te zien wat er allemaal nog meer is......Hardly een attack.....Ik zeg net, lighten up, vat het niet op als kritiek want dat is het niet en doe je ding.

Nu genoeg hierover, ik ben benieuwd welke producten je allemaal gebruikt. Misschien kun je mijn wereld ook nog wel verbreden.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”