Terechte bedragen op factuur?

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
kissyfurr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mei 2009, 23:06

Terechte bedragen op factuur?

29 okt 2010, 16:28

Onlangs mijn clubman weer naar de dealer gebracht voor wat werkzaamheden. Nu krijg ik de factuur in huis en staan er zaken op die ik niet kan thuisbrengen. Garages hebben er al een handje van altijd die milieuheffing maar in rekening te brengen dus ik keek even kritisch.

Weet iemand wat het volgende is en waarom ik dat zou moeten betalen?

- Service Standaard Omvang. 2 eenheden, 15,22 euro ex btw
- parkeerlicht vervangen. lampje is 88 cent en het vervangen kost 15,22 euro (was de vorige keer maar 7,61)
- koplamp afstellen (Xenon, stond idd te hoog) 2 eenheden 15,22 euro
- Autotest, 3 eenheden 22,83 euro
- hulpstoffen 1 eenheid 5,02
- milieuheffing 1 eenheid 5,02

En dan kosten voor remschijven en blokken maar dat is allemaal best. Ik vraag me vooral af waarom er ca 75 euro aan bijkomende niet verklaarbare kosten is.

Alvast dank!
Gebruikersavatar
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10546
Lid geworden op: 27 mar 2006, 22:50

29 okt 2010, 19:06

Ik zou de garage gewoon om opheldering vragen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

30 okt 2010, 11:13

en daarom krijgen ze de naam STEALER :evil:
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

30 okt 2010, 11:46

En aangeven dat je niet van plan bent te betalen voor werkzaamheden waar je niet op hebt gevraagd (er vanuit gaande dat je geen opdracht hebt gegeven toto vervangen lampje bv).

Lampje verwisselen kost 5 min tijd! Echt schandalig :|
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mrbubbels
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Houten
Berichten: 425
Lid geworden op: 24 jul 2010, 16:34

30 okt 2010, 13:40

Welke d(st)ealer is dit???? :oops:
die verdient een vermogen aan wartaal :s ik hoop niet in de omgeving van Utrecht :'(
Beter een dag geminied dan een dag gewerkt
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

30 okt 2010, 14:00

dit doen alle dealer toch? heb het nog nooit anders meegemaakt. Gewoon je dealer vragen wat het betekend, ze hebben het tenslotte ook gefactureerd.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
kissyfurr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mei 2009, 23:06

02 nov 2010, 17:52

Helaas mrbubbels, het betreft hier Ekris in Utrecht.

Ik heb ze tijden geleden al om opheldering gevraagd en kreeg toen als antwoord:
ekris schreef:Autotest een kleine controle van de auto (bandenspanning,remmen,vloeistoffen,bandenprofiel en visuele
Controle van de onderkant) De werktijden die gebruikt zijn voor de verlichting zijn Standaard tijden volgens voorschrift van BMW Nederland
Ik vroeg vervolgens waarom ik eerder in Utrecht maar 1 eenheid voor het parkeerlampje betaalde, en waarom ze in Maastricht bij Kessels gratis de hoogte van mn verlichting bijstelden. Ook de vraag gesteld waarom ze door BMW opgegeven tijden hanteren als die kennelijk niet kloppen, en gevraagd wat Service Standaard Omvang dan inhield.

Weken niks gehoord tot ik een betalingsherinnering ontving. Toen zelf de mailwisseling maar weer opgestart en het volgende ontvangen:
...excuses excuses...excuses....Wij worden helaas verplicht door Bmw Nederland tot het gebruiken van standaard tijden en worden daarin ook gecontroleerd. Ik deel wel uw mening dat dit soort kleine reparatie (arbeidskosten) misschien als service gedaan zouden moeten en dat we ons daarin kunnen onderscheiden van de rest. Helaas is dat in deze niet gebeurt.

Ik wil het volgende voorstellen: ik crediteer de rekening en maak een nieuwe factuur zonder lampjes. Ik hoop u gevoel van service een klein beetje te hebben teruggeven.
Goed, een nette reactie maar ik weet nog steeds niet hoeveel 'korting' op de factuur ik nu krijg en wat die Service Standaard Omvang nu inhoudt. In totaal zit er 9 eenheden, 1,5 uur!!, aan eenheden arbeidsloon in de factuur, terwijl ik voor het vervangen van remschijven kwam.

Ik wacht die nieuwe factuur maar eens af en trek dan nog eens aan de bel.

Mocht iemand anders hier al weten wat die teksten inhouden en of dat inderdaad standaard BMW/MINI spul is, let me know.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

02 nov 2010, 20:51

hmm, toch netjes opgelost als je het mij vraagt. Maak je niet vaak meer mee. Wel jammer dat je weken moest wachten op een reactie, maar dat kan natuurlijk gebeuren al is het wel slordig.
kissyfurr
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 mei 2009, 23:06

03 nov 2010, 15:08

Ik weet alleen nog steeds niet wat Service Standaard omvang is :)

Sowieso hoor, Rembloksensor vervangen noteren ze 20 minuten voor. Volgens mij duurt dat geen 20 minuten als je toch al remschijven voor aan t uit- en inbouwen bent en daar al 60 minuten voor rekent. Ook de service remvloeistof staat er voor 40 minuten in. Me dunkt dat je schijven en blokken en vloeistof in minder dan 120 minuten kan regelen?

Bijkomende tijd aan Service Standaard omvang is 20 minuten en Autotest is 30 minuten. 50 minuten aan extra tijd, terwijl je je auto brengt voor remschijven en blokken.
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

03 nov 2010, 16:07

In dit soort gevallen moet je ook niet mailen maar bellen is mijn ervaring. :)
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

03 nov 2010, 16:34

kissyfurr schreef: Bijkomende tijd aan Service Standaard omvang is 20 minuten en Autotest is 30 minuten. 50 minuten aan extra tijd, terwijl je je auto brengt voor remschijven en blokken.
Allemaal leuk en aardig die service standaard en autotest, maar als je duidelijk afspreekt waarvoor je de auto brengt, en dit valt daar niet onder, hoef je deze simpelweg niet te betalen. Zal vaak gefactureerd worden (en helaas betaald omdat mensen hun rekening nooit checken) maar iets wat je niet besteld, hoef je ook niet te dokken. easy as that.

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”