Mini r53 paar vraagjes
Geplaatst: 07 apr 2023, 10:30
Hallo allemaal,
Ik zit met een paar vragen!
1. Ik heb mijn auto mede door jullie advies eens helemaal onder de loep laten nemen bij Schols in meijl.
(Distributie ketting geleider is nagenoeg kapot dus dat is een goed advies geweest )
Duur geintje wel a 700€
De auto krijgt meteen
een nieuwe multiriem.
Verwijderen kat van spruitstuk ( originele spruitstuk wel)
Aanpassen cel hoeveelheid tweede kat zodat apk geen probleem oplevert maar je wel een betere flow hebt.
Nieuwe pakkingen
Nieuwe 17% pulley
Kn inleg luchtfilter wel origineel huis
Je denkt nu waar blijven de vragen
Ik kreeg wat wisselende verhalen te horen over wat te doen na de installatie van al dit leuks.
hier op het forum wordt veel gesproken over software aanpassen na de pulley
En een intercooler plaatsen bij 17%
Bij Schols geven ze juist aan weg te blijven van chippen omdat veel r53 blokken kapot lopen op standaard Ecu Maps (stages)
Ik vraag me daarom af wat nu te doen, wel of geen aanpassing. Hoe is jullie ervaring?
Ik rijd sportief maar niet op circuits of uren lang vol gas met m’n mini.
Ik denk dat het beter is om het zo te laten en me te concentreren op het heel houden en genieten.
Maar wellicht draagt een remap daar wel aan bij.
De intercooler was volgens Schols pas nodig bij monteren injectoren en andere zuigers of nokkenas maar ik denk dat ik zo ver niet eens wil gaan
Nogmaals jullie ervaringen wegen voor mij ook zwaar om een keuze te maken.
Verder had ik nog een vraag of we binnenkort een meeting hebben? Lijkt me leuk jullie te ontmoeten!
Groet Jimmy
Ik zit met een paar vragen!
1. Ik heb mijn auto mede door jullie advies eens helemaal onder de loep laten nemen bij Schols in meijl.
(Distributie ketting geleider is nagenoeg kapot dus dat is een goed advies geweest )
Duur geintje wel a 700€
De auto krijgt meteen
een nieuwe multiriem.
Verwijderen kat van spruitstuk ( originele spruitstuk wel)
Aanpassen cel hoeveelheid tweede kat zodat apk geen probleem oplevert maar je wel een betere flow hebt.
Nieuwe pakkingen
Nieuwe 17% pulley
Kn inleg luchtfilter wel origineel huis
Je denkt nu waar blijven de vragen
Ik kreeg wat wisselende verhalen te horen over wat te doen na de installatie van al dit leuks.
hier op het forum wordt veel gesproken over software aanpassen na de pulley
En een intercooler plaatsen bij 17%
Bij Schols geven ze juist aan weg te blijven van chippen omdat veel r53 blokken kapot lopen op standaard Ecu Maps (stages)
Ik vraag me daarom af wat nu te doen, wel of geen aanpassing. Hoe is jullie ervaring?
Ik rijd sportief maar niet op circuits of uren lang vol gas met m’n mini.
Ik denk dat het beter is om het zo te laten en me te concentreren op het heel houden en genieten.
Maar wellicht draagt een remap daar wel aan bij.
De intercooler was volgens Schols pas nodig bij monteren injectoren en andere zuigers of nokkenas maar ik denk dat ik zo ver niet eens wil gaan
Nogmaals jullie ervaringen wegen voor mij ook zwaar om een keuze te maken.
Verder had ik nog een vraag of we binnenkort een meeting hebben? Lijkt me leuk jullie te ontmoeten!
Groet Jimmy