hallo
Even voorstellen.
ik heb sinds vorig jaar een mini cooper jwc uitvoering en had binnen een maand al me blok opgeblazen maar gelukkig in de garantie periode.
nu heb ik een nieuw blok erin gekregen en die doet het nu bijna een jaar goed dus we kunnen verder ermee.
vorig jaar heb ik hem op de rollenbank gehad bij beek racing waaruit blijkt dat ik wel de software heb van JWC maar niet het blok.
het blok is van een gewone mini s dus als nog had ik 190 pk.
nu ik weer verder wil gaan met tunen ervan wil ik wel eerst de cijfers in de gaten houden zoals me koelvloeistof, olie druk en olie temp.
de koelwater en de druk is niet het probleem maar als jullie een tip hebben mag dat altijd, maar waar het om gaat is me olie temp.
ik heb liever geen sensor in de carterdop aangezien deze er zo kapot rijd en het zit ook nog eens op een positie dat het door de rij wind word beïnvloed .
dus heeft iemand er ervaring mee?
het zal vast weleens op de forum eens benoemd zijn maar ik kan het zo snel niet vinden.
het gaat dus niet om een obd meting maar om een echte externe sensor voor alle 3
alvast super bedankt
olie sensor
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: olie sensor
Wow.. wacht...
Je koopt dus voor veel geld een JCW en vervolgens loopt t blok in de poeier. Super vervelend natuurlijk!
Krijgt gelukkig een nieuw torretje erin en dat blijkt dan een andere motor te zijn dan erin hoort? En daar ga je mee akkoord en ga je zelf tunen om het vermogen terug te krijgen?
Ik zou m helemaal de planeet uit flippen en nogmaals een andere en dus juiste motor laten monteren. Die 41pk zou ik toch wel graag terug willen als ik jou was ...
Om op je vraag terug te komen; als je de temperatuur van de olie in het carter wilt weten zal je een nieuw gat moeten boren daar schroefdraad op lassen?
Kan je m zelf zo monteren dat rijwind geen issue is. Al vraag ik me af of die 3 of 4 graden het verschil gaan maken?
Kan toch ook wel een carter beschermplaat oid maken als het een issue is? Bescherm je de sensor en meteen je rijwind uitgesloten
Je koopt dus voor veel geld een JCW en vervolgens loopt t blok in de poeier. Super vervelend natuurlijk!
Krijgt gelukkig een nieuw torretje erin en dat blijkt dan een andere motor te zijn dan erin hoort? En daar ga je mee akkoord en ga je zelf tunen om het vermogen terug te krijgen?
Ik zou m helemaal de planeet uit flippen en nogmaals een andere en dus juiste motor laten monteren. Die 41pk zou ik toch wel graag terug willen als ik jou was ...
Om op je vraag terug te komen; als je de temperatuur van de olie in het carter wilt weten zal je een nieuw gat moeten boren daar schroefdraad op lassen?
Kan je m zelf zo monteren dat rijwind geen issue is. Al vraag ik me af of die 3 of 4 graden het verschil gaan maken?
Kan toch ook wel een carter beschermplaat oid maken als het een issue is? Bescherm je de sensor en meteen je rijwind uitgesloten
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Smitje
- Nieuw Lid
Bericht
het enig wat niet hetzelfde was is de jwc poolie die er niet op zat en omdat ik al een pittige discussie had met de verkoper en ik hun niet meer aan me auto wil laten knutselen heb ik vrede met deze oplossing.
bij het tunen door Beek racing komt er sowieso een ander poolie op had ik begrepen
goeie tip om een beschermplaat te maken moet dan wel kijken hoeveel hij gaat uitsteken.
om nou een gat te maken is wel heel rigoureus.
maar er is geen andere plek voor neem ik aan?
Re: olie sensor
je heb helemaal gelijk maar het is een auto van ruim 15 jaar oud dus ik was allang blij dat er een nieuw blok in kwamBMX schreef: ↑05 aug 2020, 15:23Wow.. wacht...
Je koopt dus voor veel geld een JCW en vervolgens loopt t blok in de poeier. Super vervelend natuurlijk!
Krijgt gelukkig een nieuw torretje erin en dat blijkt dan een andere motor te zijn dan erin hoort? En daar ga je mee akkoord en ga je zelf tunen om het vermogen terug te krijgen?
Ik zou m helemaal de planeet uit flippen en nogmaals een andere en dus juiste motor laten monteren. Die 41pk zou ik toch wel graag terug willen als ik jou was ...
Om op je vraag terug te komen; als je de temperatuur van de olie in het carter wilt weten zal je een nieuw gat moeten boren daar schroefdraad op lassen?
Kan je m zelf zo monteren dat rijwind geen issue is. Al vraag ik me af of die 3 of 4 graden het verschil gaan maken?
Kan toch ook wel een carter beschermplaat oid maken als het een issue is? Bescherm je de sensor en meteen je rijwind uitgesloten
het enig wat niet hetzelfde was is de jwc poolie die er niet op zat en omdat ik al een pittige discussie had met de verkoper en ik hun niet meer aan me auto wil laten knutselen heb ik vrede met deze oplossing.
bij het tunen door Beek racing komt er sowieso een ander poolie op had ik begrepen
goeie tip om een beschermplaat te maken moet dan wel kijken hoeveel hij gaat uitsteken.
om nou een gat te maken is wel heel rigoureus.
maar er is geen andere plek voor neem ik aan?
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: olie sensor
Ooooooooh, het is een R53?
Opzich wel handige informatie om erbij te vermelden Er zijn inmiddels 3 generaties.
190PK is dan nog steeds niet slecht. De beloofde 211pk is nooit gehaald op een testbank zonder tuning
Weet alleen niet of het allemaal wel goed zit. Een JCW heeft namelijk grotere injectoren, maar kunnen de zij Beek meer over vertellen
Een gat boren in het carter is de enige andere optie als je een druk loze meting wilt
Verder zijn er op internet diverse andere opties te vinden om de temperatuur te meten in een R53
Opzich wel handige informatie om erbij te vermelden Er zijn inmiddels 3 generaties.
190PK is dan nog steeds niet slecht. De beloofde 211pk is nooit gehaald op een testbank zonder tuning
Weet alleen niet of het allemaal wel goed zit. Een JCW heeft namelijk grotere injectoren, maar kunnen de zij Beek meer over vertellen
Een gat boren in het carter is de enige andere optie als je een druk loze meting wilt
Verder zijn er op internet diverse andere opties te vinden om de temperatuur te meten in een R53
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MaikR53
- Be Mini
- Locatie: Zaanstad
Bericht
Re: olie sensor
Je kunt de olietempsensor eventueel in de dop van je oliefilter monteren dan heb je geen last van rijwind, misschien wel van de uitlaat temp?
Overigens heeft MINI ooit een setje geleverd met extra instrumenten (olie temp & boordspanning) die monteerde de olietemsensor gewon in de carterplug, dit is er wel een recht naar achter steek en dus niet onder de carterpan uitkomt. is ook een vrij korte sensor dus ik vraag mij af of deze heel veel last zal hebben van rijwind. Ik heb zelf dit setje ook maar kon zo snel even geen foto vinden, zal er wel een voor je maken t weekend. Heb evt ook nog het onderdeelnummer van de VDO sensor welke er zo in past.
Overigens heeft MINI ooit een setje geleverd met extra instrumenten (olie temp & boordspanning) die monteerde de olietemsensor gewon in de carterplug, dit is er wel een recht naar achter steek en dus niet onder de carterpan uitkomt. is ook een vrij korte sensor dus ik vraag mij af of deze heel veel last zal hebben van rijwind. Ik heb zelf dit setje ook maar kon zo snel even geen foto vinden, zal er wel een voor je maken t weekend. Heb evt ook nog het onderdeelnummer van de VDO sensor welke er zo in past.
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
De beste man heeft het ook onder het kopje 1gen geplaatst dus lijkt het wel logisch dat het om een r53 gaat.
Niet dat iedereen daar op let. Er worden dikwijls vragen over een r56 gestelt in het eerste gen sectie.
Re: olie sensor
De beste man heeft het ook onder het kopje 1gen geplaatst dus lijkt het wel logisch dat het om een r53 gaat.
Niet dat iedereen daar op let. Er worden dikwijls vragen over een r56 gestelt in het eerste gen sectie.
- Vinny85
- Be Mini
Bericht
Re: olie sensor
Wil je de 211pk halen idd poelie en software vervangen. Om het mooi af te maken zal ik er 550cc bosch injectoren in plaatsen die kunnen ze daar dan makkelijker programmeren.
- Smitje
- Nieuw Lid
Bericht
#maikR53 als je voor mijn een onderdeel nummer heb zou het super zijn, ik heb namelijk een instrument van vdo en ik heb me laten vertellen dat het belangrijk is om de bijhoorede sensor te hebben want anders kloppen de waarde niet meer.
ik had er wel een sensor bijgeleverd gekregen maar dat is er niet een die gelijkrecht naar achter steekt.
als er geen andere optie is dan om een sensor in de carterplug te monteren moet hij wel meteen haaks weg lopen.
ben benieuwd naar je foto
Re: olie sensor
super bedankt voor de tipsMaikR53 schreef: ↑08 aug 2020, 14:24Je kunt de olietempsensor eventueel in de dop van je oliefilter monteren dan heb je geen last van rijwind, misschien wel van de uitlaat temp?
Overigens heeft MINI ooit een setje geleverd met extra instrumenten (olie temp & boordspanning) die monteerde de olietemsensor gewon in de carterplug, dit is er wel een recht naar achter steek en dus niet onder de carterpan uitkomt. is ook een vrij korte sensor dus ik vraag mij af of deze heel veel last zal hebben van rijwind. Ik heb zelf dit setje ook maar kon zo snel even geen foto vinden, zal er wel een voor je maken t weekend. Heb evt ook nog het onderdeelnummer van de VDO sensor welke er zo in past.
#maikR53 als je voor mijn een onderdeel nummer heb zou het super zijn, ik heb namelijk een instrument van vdo en ik heb me laten vertellen dat het belangrijk is om de bijhoorede sensor te hebben want anders kloppen de waarde niet meer.
ik had er wel een sensor bijgeleverd gekregen maar dat is er niet een die gelijkrecht naar achter steekt.
als er geen andere optie is dan om een sensor in de carterplug te monteren moet hij wel meteen haaks weg lopen.
ben benieuwd naar je foto
- MaikR53
- Be Mini
- Locatie: Zaanstad
Bericht
Re: olie sensor
Hierbij een foto van de originele sensor welke ook geleverd werd bij de JCW instrumenten.
Het VDO onderdeelnummer voor deze sensor is: VDO 323-801-004-002N
Dit is de rechte aansluiting maar is evt ook leverbaar met een haakse aansluiting
Het VDO onderdeelnummer voor deze sensor is: VDO 323-801-004-002N
Dit is de rechte aansluiting maar is evt ook leverbaar met een haakse aansluiting
Onze sponsors