JCW sound kit

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
jedi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zwartsluis
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2006, 16:55

JCW sound kit

01 feb 2006, 15:43

goedenmiddag,
heb een vraag.
wie kan mij vertellen wat de vermogens wnst is van een jcw-sounkit
voor een standaard cooper?
en wat zijn de voordelen als ik dit laat monteren,want het is een boel geld en als dat alleen een bak herrie opleverd vind ik dat zonde.
hoop dat jullie mij kunnen helpen.
en moet ik mij ook aan melden voor testbank dag 11 feb als ik niet op de test bank ga maar gewoon wil langskomen om wat kennis te maken? Koffie!
mcs mellow yellow
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

01 feb 2006, 15:53

Voor het vermogen hoeft je het niet te doen. Komt geloof ik iets van 2-4 pk erbij. Niet veel dus ;)
De soundkit is meer voor het geluid van de MINI. Krijgt een ander uitlaat en luchtfilter. Als je extra pk's wilt hebben, dan kan je beter voor een chiptuning gaan bijv MTH. Dan kan je nog een ander luchtfilter en uitlaat erbij nemen voor nog beter resultaat. Ben je nog goedkoper uit :)

Je ben natuurlijk welkom op de testbankdag 11 februari. Kan even aangeven dat je ook komt voor een kennismaking :) Kan je hier doen: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 38&start=0
Gebruikersavatar
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Bleiswijk
Berichten: 497
Lid geworden op: 21 dec 2005, 21:07

01 feb 2006, 16:00

Als ik mij niet vergis staat er op de testbank dag zowel een standaard Cooper als een met Soundkit erop, dus dan zal je het verschil wel kunnen zien ;)
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

01 feb 2006, 16:32

Is het niet dat de combi PlayMini uitlaat en Pipercross openairfilter meer vermogen levert dan de combi JCW uitlaat en JWC luchtfilter?
Dat de JWC-pakket meer is gemaakt op sound dan vermogen?
petit_cru
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Roeselare
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 nov 2005, 17:43

01 feb 2006, 18:30

Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

01 feb 2006, 18:38

dick schreef:en moet ik mij ook aan melden voor testbank dag 11 feb als ik niet op de test bank ga maar gewoon wil langskomen om wat kennis te maken?
Hoi Dick,

Ik zet je even op de lijst van bezoekers aan de testbankdag.
Gaan we gezellig een Koffie! doen en lekker genieten van alle MINI's

Tot de 11e!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
jedi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zwartsluis
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jan 2006, 16:55

01 feb 2006, 20:46

bedankt voor de reacties, maar hoe zit het met garanties als ik door een ander laat tunen?
jullie zien mij zat 11 feb alvast bedankt arjan dat je me hebt aangemeld.
komen met 2 man en hoe laat begint het ook alweer want moet nog best een stukkie sturen. (driving)
mcs mellow yellow
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

01 feb 2006, 21:09

dick schreef:bedankt voor de reacties, maar hoe zit het met garanties als ik door een ander laat tunen?
jullie zien mij zat 11 feb alvast bedankt arjan dat je me hebt aangemeld.
komen met 2 man en hoe laat begint het ook alweer want moet nog best een stukkie sturen. (driving)
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=416 :wink:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

02 feb 2006, 10:03

Mini Poeper schreef:Is het niet dat de combi PlayMini uitlaat en Pipercross openairfilter meer vermogen levert dan de combi JCW uitlaat en JWC luchtfilter?
Dat de JWC-pakket meer is gemaakt op sound dan vermogen?
Pipercross en PlayMini zullen het zeker niet ontkennen, maar ik denk dat de benaming soundkit vooral is omdat je als John Cooper Works voor je goed fatsoen niet een "tuningskit" kunt uitbrengen die maar een handvol PK's extra oplevert. Het zou zo maar kunnen dat het enige verschil is dat after-market leveranciers iets minder huiverig zijn om onrealistische vermogensclaims in de folders te zetten, maar dat de harde PK-winst bij een Cooper met Playmini en Pipercross ook niet zo spectaculair is (bij classic Mini's zie je dat in elk geval heel erg; in het foldermateriaal kan het allemaal niet op, maar wat er op de rollen uitkomt is meestal aanmerkelijk lager).

Dat is een van de redenen dat ik zo benieuwd naar de praktijk (de andere is dat ik wel benieuwd ben wat de vertaling van de naar verluid andere ECU software van de sound kit is in vermogens- en koppelgrafieken). Vandaar dat ik de knoop doorgehakt heb en met de Checkmate, met Sound Kit, naar de testbankdag kom. Maaij heeft ook een Sound Kit, maar ook nog een MTH spruitstuk als ik het goed heb, dus dan zit je toch weer met die twijfel, wat maakt dat spruitstuk nog voor verschil. Zeker omdat er ook een standaard Cooper voor referentie is, is het gewoon heel leuk dat je nu echt kan zien wat de Sound Kit uithaalt en wat voor effect het spruitstuk van Maaij nog heeft. Daarnaast lijkt het me dus mooi om te zien wat het vergelijk is met een Cooper die een after market "sound kit" heeft, dus filter en uitlaat (maar daarvan zie ik er geen *zonder* chiptuning in de lijst staan, en daarover heb ik wat minder twijfels dat je ook echt de geclaimde vermogens kunt halen, dus ik verwacht dat die auto's de ge-soundkitte Coopers zowiezo wel achter zich laten).

In elk geval, als ik nu iets zou moeten zeggen, *denk ik* dat een combinatie aftermarket luchtfilter (Pipercross of K&N), leuk uitlaatje (ik was zondag wel gecharmeerd van de Millteks qua uiterlijk en geluid, maar weet niet of die ook voor de Cooper te krijgen is) en MTH chiptuning een heel erg interessant alternatief is voor een Sound Kit. Volgens mij heb je dan alles wat er in principe ook bij een sound kit zit, alleen voor minder geld met meer vermogen. Alleen zaken als garantie en piece of mind dat het fabrieksgoedgekeurd is zouden eventueel argumenten kunnen zijn om voor de Sound Kit te gaan, zeker als je zoals ik een lease auto hebt. En niet te vergeten, een Sound Kit klinkt een stuk beschaafder dan een PlayMini. Een berg herrie is ook niet iedereens "cup of tea" (mijne wel, ik neem ook wel een keer de classic mee naar een meet :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door Eelke op 02 feb 2006, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Gebruikersavatar
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Best
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 jan 2006, 21:42

02 feb 2006, 10:41

De opgegeven winst is alleen bij het maximale toerental waar je max profiteerd van minder verlies in de in en uitlaat.

Wat ik bij motoren vaak zie is dat er op lagere toerentallen vaak geen winst of zelfs verlies is.

Een uitlaatspruitstuk (met sportkat) hebben vaak wel weer veel invloed, ze zitten dichtbij de cilinderkop zodat ze de flow in de verbrandingsruimte kunnen beinvloeden. Bovendien zijn goede erg arbeidsintensief om te maken zodat ze zelden op een productieauto zitten.

Maar voor de looks en sound alleen is een speciale uitlaat vaak al de moeite waard. :mrgreen:

Ik zit ondertussen wel te popelen om naar de testbank te gaan!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

02 feb 2006, 15:58

Ik kan alleen uit de ervaring spreken van alleen Pipercross luchtfilter.
Ik merkte wel degelijk wat verschil met dit opn-lucht-filter, maar niet echt heel veel. Het was meer de snellere respons op het gaspedaal.
Henk's auto was de eerst drie maanden dat ik Pipercross filter had nog niet voorzien van luchtfilter en hij merkte ook het verschil als hij in mijn auto reed en ik ok als ik de zijne reed.
Toen er in zijn MINI ook een Pipercross gemonteerd werd, merkte we ook dat er verschil was in deze auto met en zonder dit open-lucht-filter.

Het geluid is een hele mooie neveneffect wat wij niet meer willen missen!
Eerst konden ze horen dat ik thuis kwam, maar nu weten ze het niet meer zo snel: het is of Sjoerd òf Henk die aan komt brullen. >)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

02 feb 2006, 17:07

Daarom is het juist interessant om even naar de meeting te komen. Kan je de Soundkit en Piperscross/uitlaat combo in het echt zien en horen :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

02 feb 2006, 18:18

Maaij schreef:Daarom is het juist interessant om even naar de meeting te komen. Kan je de Soundkit en Piperscross/uitlaat combo in het echt zien en horen :)
Ik kan niet die zaterdag... :(
grand_cru
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Roeselare
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 nov 2005, 21:26

02 feb 2006, 21:00

@ Eelke:

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar uitslagen van de testbankdag, en dan zeker de combinaties soundkit-MTH spruitstuk en soundkit-MTH tunerfile.
Voor mij is de klank van de JCW soundkit netjes en voldoende luid, dus is de behoefte naar een spruitstuk of modificatie van de tussendemper geen optie. Cooper bezitters die echt "kicken" op die extra Pk's kunnen beter een MCS overwegen, en krijgen er zo nog de kompressor sound bij :mrgreen:
Wel ben ik razend benieuwd naar de MTH tuning met de JCW soundkit :wink:

Jan
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

03 feb 2006, 09:48

Nog iets over die luchtfilters: JWC vs. Pipercross

JWC:
Het luchtfilter is voorzien van een extra inlaatopening, die bij accelereren vanaf ongeveer 4.500 toeren per minuut automatisch opent.
Dan pas??? :?

Terwijl de Piperross al lager in de toeren in de openlucht rond zich een lucht aan het happen is. Dus ben je hier dan niet veel eerder voorzien van lekker veel lucht? Ik denk van wel! >)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”