goedenmiddag,
heb een vraag.
wie kan mij vertellen wat de vermogens wnst is van een jcw-sounkit
voor een standaard cooper?
en wat zijn de voordelen als ik dit laat monteren,want het is een boel geld en als dat alleen een bak herrie opleverd vind ik dat zonde.
hoop dat jullie mij kunnen helpen.
en moet ik mij ook aan melden voor testbank dag 11 feb als ik niet op de test bank ga maar gewoon wil langskomen om wat kennis te maken?
JCW sound kit
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- Locatie: Venlo
Bericht
Voor het vermogen hoeft je het niet te doen. Komt geloof ik iets van 2-4 pk erbij. Niet veel dus
De soundkit is meer voor het geluid van de MINI. Krijgt een ander uitlaat en luchtfilter. Als je extra pk's wilt hebben, dan kan je beter voor een chiptuning gaan bijv MTH. Dan kan je nog een ander luchtfilter en uitlaat erbij nemen voor nog beter resultaat. Ben je nog goedkoper uit
Je ben natuurlijk welkom op de testbankdag 11 februari. Kan even aangeven dat je ook komt voor een kennismaking Kan je hier doen: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 38&start=0
De soundkit is meer voor het geluid van de MINI. Krijgt een ander uitlaat en luchtfilter. Als je extra pk's wilt hebben, dan kan je beter voor een chiptuning gaan bijv MTH. Dan kan je nog een ander luchtfilter en uitlaat erbij nemen voor nog beter resultaat. Ben je nog goedkoper uit
Je ben natuurlijk welkom op de testbankdag 11 februari. Kan even aangeven dat je ook komt voor een kennismaking Kan je hier doen: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 38&start=0
- Demelza
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Bleiswijk
Bericht
Als ik mij niet vergis staat er op de testbank dag zowel een standaard Cooper als een met Soundkit erop, dus dan zal je het verschil wel kunnen zien
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Is het niet dat de combi PlayMini uitlaat en Pipercross openairfilter meer vermogen levert dan de combi JCW uitlaat en JWC luchtfilter?
Dat de JWC-pakket meer is gemaakt op sound dan vermogen?
Dat de JWC-pakket meer is gemaakt op sound dan vermogen?
- petit_cru
- One wheel wonder
- Locatie: Roeselare
- Arjan
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Ik zet je even op de lijst van bezoekers aan de testbankdag.
Gaan we gezellig een doen en lekker genieten van alle MINI's
Tot de 11e!!
Hoi Dick,dick schreef:en moet ik mij ook aan melden voor testbank dag 11 feb als ik niet op de test bank ga maar gewoon wil langskomen om wat kennis te maken?
Ik zet je even op de lijst van bezoekers aan de testbankdag.
Gaan we gezellig een doen en lekker genieten van alle MINI's
Tot de 11e!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- jedi
- Leerling Mini lid
- Locatie: Zwartsluis
Bericht
bedankt voor de reacties, maar hoe zit het met garanties als ik door een ander laat tunen?
jullie zien mij zat 11 feb alvast bedankt arjan dat je me hebt aangemeld.
komen met 2 man en hoe laat begint het ook alweer want moet nog best een stukkie sturen. (driving)
jullie zien mij zat 11 feb alvast bedankt arjan dat je me hebt aangemeld.
komen met 2 man en hoe laat begint het ook alweer want moet nog best een stukkie sturen. (driving)
mcs mellow yellow
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Barendrecht
Bericht
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=416dick schreef:bedankt voor de reacties, maar hoe zit het met garanties als ik door een ander laat tunen?
jullie zien mij zat 11 feb alvast bedankt arjan dat je me hebt aangemeld.
komen met 2 man en hoe laat begint het ook alweer want moet nog best een stukkie sturen. (driving)
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Zeist
Bericht
Dat is een van de redenen dat ik zo benieuwd naar de praktijk (de andere is dat ik wel benieuwd ben wat de vertaling van de naar verluid andere ECU software van de sound kit is in vermogens- en koppelgrafieken). Vandaar dat ik de knoop doorgehakt heb en met de Checkmate, met Sound Kit, naar de testbankdag kom. Maaij heeft ook een Sound Kit, maar ook nog een MTH spruitstuk als ik het goed heb, dus dan zit je toch weer met die twijfel, wat maakt dat spruitstuk nog voor verschil. Zeker omdat er ook een standaard Cooper voor referentie is, is het gewoon heel leuk dat je nu echt kan zien wat de Sound Kit uithaalt en wat voor effect het spruitstuk van Maaij nog heeft. Daarnaast lijkt het me dus mooi om te zien wat het vergelijk is met een Cooper die een after market "sound kit" heeft, dus filter en uitlaat (maar daarvan zie ik er geen *zonder* chiptuning in de lijst staan, en daarover heb ik wat minder twijfels dat je ook echt de geclaimde vermogens kunt halen, dus ik verwacht dat die auto's de ge-soundkitte Coopers zowiezo wel achter zich laten).
In elk geval, als ik nu iets zou moeten zeggen, *denk ik* dat een combinatie aftermarket luchtfilter (Pipercross of K&N), leuk uitlaatje (ik was zondag wel gecharmeerd van de Millteks qua uiterlijk en geluid, maar weet niet of die ook voor de Cooper te krijgen is) en MTH chiptuning een heel erg interessant alternatief is voor een Sound Kit. Volgens mij heb je dan alles wat er in principe ook bij een sound kit zit, alleen voor minder geld met meer vermogen. Alleen zaken als garantie en piece of mind dat het fabrieksgoedgekeurd is zouden eventueel argumenten kunnen zijn om voor de Sound Kit te gaan, zeker als je zoals ik een lease auto hebt. En niet te vergeten, een Sound Kit klinkt een stuk beschaafder dan een PlayMini. Een berg herrie is ook niet iedereens "cup of tea" (mijne wel, ik neem ook wel een keer de classic mee naar een meet )
Pipercross en PlayMini zullen het zeker niet ontkennen, maar ik denk dat de benaming soundkit vooral is omdat je als John Cooper Works voor je goed fatsoen niet een "tuningskit" kunt uitbrengen die maar een handvol PK's extra oplevert. Het zou zo maar kunnen dat het enige verschil is dat after-market leveranciers iets minder huiverig zijn om onrealistische vermogensclaims in de folders te zetten, maar dat de harde PK-winst bij een Cooper met Playmini en Pipercross ook niet zo spectaculair is (bij classic Mini's zie je dat in elk geval heel erg; in het foldermateriaal kan het allemaal niet op, maar wat er op de rollen uitkomt is meestal aanmerkelijk lager).Mini Poeper schreef:Is het niet dat de combi PlayMini uitlaat en Pipercross openairfilter meer vermogen levert dan de combi JCW uitlaat en JWC luchtfilter?
Dat de JWC-pakket meer is gemaakt op sound dan vermogen?
Dat is een van de redenen dat ik zo benieuwd naar de praktijk (de andere is dat ik wel benieuwd ben wat de vertaling van de naar verluid andere ECU software van de sound kit is in vermogens- en koppelgrafieken). Vandaar dat ik de knoop doorgehakt heb en met de Checkmate, met Sound Kit, naar de testbankdag kom. Maaij heeft ook een Sound Kit, maar ook nog een MTH spruitstuk als ik het goed heb, dus dan zit je toch weer met die twijfel, wat maakt dat spruitstuk nog voor verschil. Zeker omdat er ook een standaard Cooper voor referentie is, is het gewoon heel leuk dat je nu echt kan zien wat de Sound Kit uithaalt en wat voor effect het spruitstuk van Maaij nog heeft. Daarnaast lijkt het me dus mooi om te zien wat het vergelijk is met een Cooper die een after market "sound kit" heeft, dus filter en uitlaat (maar daarvan zie ik er geen *zonder* chiptuning in de lijst staan, en daarover heb ik wat minder twijfels dat je ook echt de geclaimde vermogens kunt halen, dus ik verwacht dat die auto's de ge-soundkitte Coopers zowiezo wel achter zich laten).
In elk geval, als ik nu iets zou moeten zeggen, *denk ik* dat een combinatie aftermarket luchtfilter (Pipercross of K&N), leuk uitlaatje (ik was zondag wel gecharmeerd van de Millteks qua uiterlijk en geluid, maar weet niet of die ook voor de Cooper te krijgen is) en MTH chiptuning een heel erg interessant alternatief is voor een Sound Kit. Volgens mij heb je dan alles wat er in principe ook bij een sound kit zit, alleen voor minder geld met meer vermogen. Alleen zaken als garantie en piece of mind dat het fabrieksgoedgekeurd is zouden eventueel argumenten kunnen zijn om voor de Sound Kit te gaan, zeker als je zoals ik een lease auto hebt. En niet te vergeten, een Sound Kit klinkt een stuk beschaafder dan een PlayMini. Een berg herrie is ook niet iedereens "cup of tea" (mijne wel, ik neem ook wel een keer de classic mee naar een meet )
Laatst gewijzigd door Eelke op 02 feb 2006, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
- hansie
- Mod virus alert!
- Locatie: Best
Bericht
De opgegeven winst is alleen bij het maximale toerental waar je max profiteerd van minder verlies in de in en uitlaat.
Wat ik bij motoren vaak zie is dat er op lagere toerentallen vaak geen winst of zelfs verlies is.
Een uitlaatspruitstuk (met sportkat) hebben vaak wel weer veel invloed, ze zitten dichtbij de cilinderkop zodat ze de flow in de verbrandingsruimte kunnen beinvloeden. Bovendien zijn goede erg arbeidsintensief om te maken zodat ze zelden op een productieauto zitten.
Maar voor de looks en sound alleen is een speciale uitlaat vaak al de moeite waard.
Ik zit ondertussen wel te popelen om naar de testbank te gaan!
Wat ik bij motoren vaak zie is dat er op lagere toerentallen vaak geen winst of zelfs verlies is.
Een uitlaatspruitstuk (met sportkat) hebben vaak wel weer veel invloed, ze zitten dichtbij de cilinderkop zodat ze de flow in de verbrandingsruimte kunnen beinvloeden. Bovendien zijn goede erg arbeidsintensief om te maken zodat ze zelden op een productieauto zitten.
Maar voor de looks en sound alleen is een speciale uitlaat vaak al de moeite waard.
Ik zit ondertussen wel te popelen om naar de testbank te gaan!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ik kan alleen uit de ervaring spreken van alleen Pipercross luchtfilter.
Ik merkte wel degelijk wat verschil met dit opn-lucht-filter, maar niet echt heel veel. Het was meer de snellere respons op het gaspedaal.
Henk's auto was de eerst drie maanden dat ik Pipercross filter had nog niet voorzien van luchtfilter en hij merkte ook het verschil als hij in mijn auto reed en ik ok als ik de zijne reed.
Toen er in zijn MINI ook een Pipercross gemonteerd werd, merkte we ook dat er verschil was in deze auto met en zonder dit open-lucht-filter.
Het geluid is een hele mooie neveneffect wat wij niet meer willen missen!
Eerst konden ze horen dat ik thuis kwam, maar nu weten ze het niet meer zo snel: het is of Sjoerd òf Henk die aan komt brullen.
Ik merkte wel degelijk wat verschil met dit opn-lucht-filter, maar niet echt heel veel. Het was meer de snellere respons op het gaspedaal.
Henk's auto was de eerst drie maanden dat ik Pipercross filter had nog niet voorzien van luchtfilter en hij merkte ook het verschil als hij in mijn auto reed en ik ok als ik de zijne reed.
Toen er in zijn MINI ook een Pipercross gemonteerd werd, merkte we ook dat er verschil was in deze auto met en zonder dit open-lucht-filter.
Het geluid is een hele mooie neveneffect wat wij niet meer willen missen!
Eerst konden ze horen dat ik thuis kwam, maar nu weten ze het niet meer zo snel: het is of Sjoerd òf Henk die aan komt brullen.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ik kan niet die zaterdag...Maaij schreef:Daarom is het juist interessant om even naar de meeting te komen. Kan je de Soundkit en Piperscross/uitlaat combo in het echt zien en horen
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Roeselare
Bericht
@ Eelke:
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar uitslagen van de testbankdag, en dan zeker de combinaties soundkit-MTH spruitstuk en soundkit-MTH tunerfile.
Voor mij is de klank van de JCW soundkit netjes en voldoende luid, dus is de behoefte naar een spruitstuk of modificatie van de tussendemper geen optie. Cooper bezitters die echt "kicken" op die extra Pk's kunnen beter een MCS overwegen, en krijgen er zo nog de kompressor sound bij
Wel ben ik razend benieuwd naar de MTH tuning met de JCW soundkit
Jan
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar uitslagen van de testbankdag, en dan zeker de combinaties soundkit-MTH spruitstuk en soundkit-MTH tunerfile.
Voor mij is de klank van de JCW soundkit netjes en voldoende luid, dus is de behoefte naar een spruitstuk of modificatie van de tussendemper geen optie. Cooper bezitters die echt "kicken" op die extra Pk's kunnen beter een MCS overwegen, en krijgen er zo nog de kompressor sound bij
Wel ben ik razend benieuwd naar de MTH tuning met de JCW soundkit
Jan
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Nog iets over die luchtfilters: JWC vs. Pipercross
JWC:
Het luchtfilter is voorzien van een extra inlaatopening, die bij accelereren vanaf ongeveer 4.500 toeren per minuut automatisch opent.
Dan pas???
Terwijl de Piperross al lager in de toeren in de openlucht rond zich een lucht aan het happen is. Dus ben je hier dan niet veel eerder voorzien van lekker veel lucht? Ik denk van wel!
JWC:
Het luchtfilter is voorzien van een extra inlaatopening, die bij accelereren vanaf ongeveer 4.500 toeren per minuut automatisch opent.
Dan pas???
Terwijl de Piperross al lager in de toeren in de openlucht rond zich een lucht aan het happen is. Dus ben je hier dan niet veel eerder voorzien van lekker veel lucht? Ik denk van wel!
Onze sponsors