Pagina 5 van 7

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 08 feb 2017, 15:44
door BMX
bramb schreef:Wat is ongeveer de maximale kilometer stand waarbij je nog mag tunen?
Ik ben begonnen bij ongeveer 2 ton ...

Je moet gewoon eerst even een healthcheck laten doen. Doe een lektest. Zet m een keer op de rollenbank om te weten wat het vermogen nu is.

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 09 feb 2017, 14:23
door bramb
BMX schreef:
bramb schreef:Wat is ongeveer de maximale kilometer stand waarbij je nog mag tunen?
Ik ben begonnen bij ongeveer 2 ton ...

Je moet gewoon eerst even een healthcheck laten doen. Doe een lektest. Zet m een keer op de rollenbank om te weten wat het vermogen nu is.
Oo oke bedankt. Heb nu nog geen Mini maar ben aan het nadenken of ik er misschien een wil kopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 10 mei 2017, 11:47
door CooperS2005
Top post Davy. :icon_top:
Misschien nog radiateur upgrade vermelden, bv. een Airtec 40mm radiateur. Schijnt temp met 10-15 graden te reduceren tov standaard 25 mm.

En laat iedereen vooral bij meer vermogen ook de remmen upgraden! :rijden

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 12 mei 2017, 20:46
door Daveke
Radiateur is niet echt nodig....

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 03 dec 2017, 21:40
door Jefrmall
Stonden hier niet eerst enorm goede tips/stappen over het tunen van je r53?

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 04 dec 2017, 07:57
door Xanlle
Klopt, die zijn weg na een crash van het forum een aantal maanden geleden. Heel veel topics missen posts helaas.

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 04 dec 2017, 10:22
door DennisR53
Daveke schreef:update 28-12-17: Sticky is weggehaald, dus zal wel niet meer belangrijk zijn
Pfoe zonde van de informatie die verloren is gegaan! :o :shock:
Je loopt zelfs al een maandje op ons voor Davy, hopelijk is op 28-12 weer alles terug :lol:

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 07 dec 2017, 20:00
door Lucatony
Hallo sorry dat ik zo brutaal binnen val mijn naam is mark en ben eigenaar van een cooper s r53 2002.
Onze mini is getuned door beek auto racing naar 210 pk uitkomst door de testbank nu reed ik op de a9 en wilde kijken wat het beestje deed maar hij stopt precies op 200km/u op teller nu weet ik dat ie vanaf fabrieksopgaaf 218 zou moeten doen iemand een idee wat het zou kunnen zijn daar zouden jullie mij heel erg meehelpen.
Groet mark

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 07 dec 2017, 22:21
door louisvdd76
Welke bandenmaat? zou kunnen zijn dat je kleinere banden hebt en daardoor een lagere topsnelheid...

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 08 dec 2017, 01:56
door Lucatony
Mijn banden maat is 205

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 08 dec 2017, 11:51
door Robert
Lucatony schreef:Mijn banden maat is 205
205....Da's een type Peugeot... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

205 is je breedtemaat in mm. Ook de andere getallen doen er toe. Dus velgmaat in inches en wanghoogte in procenten. Voorbeeld: 205/45 R17 is vrij gebruikelijke maat bij MINI's. 205 mm breed, wanghoogte is 45% van bandbreedte en velgmaat is 17 inch. Een beetje rekenaar kan dan de wielomtrek berekenen.

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 08 dec 2017, 15:10
door Lucatony
205 40 R18 is de bandenmaat kan het hieraan liggen of kan het ook een ander probleem zijn?

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 08 dec 2017, 16:05
door Mauriceth
tellerafwijkinghandig hulpje:

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 08 dec 2017, 18:40
door Lucatony
Thanks maurice maar heb hem ook op tomtom getest en daar rijd ie 197km/u ik snap er helemaal niks van ik denk zelf dat het ergens anders aan ligt maar wat kan nog meer de topsnelheid beinvloeden bypass?

Re: Tunen van R53: Hoe en wat?! - Motor

Geplaatst: 11 dec 2017, 16:28
door Daveke
Ik heb al meerdere klanten gehad die klaagden over hun S die met Beek software niet harder liep dan 200/uur

Heeft vooral te maken met de hardnekkigheid om niet over te stappen op grotere injectoren.