Pagina 81 van 83

Geplaatst: 29 apr 2012, 12:05
door Daveke
Plus je bent je airco kwijt

Voor circuitgebruik is het wel beter, voor dagelijks gebruik is een GRS of GP IC net zo goed, en als dat niet goed genoeg is kun je kijken naar watergekoeld

Geplaatst: 29 apr 2012, 12:18
door BMX
Wel een hele PK meer dan verwacht! :D
Vind alleen het aantal Newtonmeters een beetje tegenvallen :( Aan de andere kant heb je een enorm vlakke koppel-kromme..

Geplaatst: 31 mei 2012, 21:43
door Squeek
S 2003 Stage V
231pk
255nm

Heerlijk.... >)

Afbeelding

Geplaatst: 05 jul 2012, 00:07
door Minir53
Ik wil graag mijn mini r53 laten chippen naar 193 pk zoals aangegeven op de website. Nu zou ik graag willen weten of je ook echt verschil voelt en wat het qua verbruik doet.

Groetj,
Tim

Geplaatst: 05 jul 2012, 00:08
door Minir53
Ik wil graag mijn mini r53 laten chippen naar 193 pk zoals aangegeven op de website. Nu zou ik graag willen weten of je ook echt verschil voelt en wat het qua verbruik doet.

Groetj,
Tim

Geplaatst: 05 jul 2012, 00:12
door Peter
Pk's = meer brandstof in spuiten. Grofweg...

Bij gelijke prestaties met je huidige setup zal het verbruik vergelijkbaar zijn. Als je het extra vermogen aanspreekt zal je verbruik wat omhoog gaan.

Geplaatst: 05 jul 2012, 08:48
door Squeek
Het verschil merk je zeker wel. Verbruik merk je niet zoveel verschil in. Vooral je oliepeil goed in de gaten houden.

Geplaatst: 05 jul 2012, 09:37
door Peter
Squeek schreef:Vooral je oliepeil goed in de gaten houden.
Dat heeft niets met tuning te maken.... Dat moet je altijd doen!

Geplaatst: 05 jul 2012, 10:10
door Minir53
Okee bedankt ik denk dat ik binnenkort een afspraak met ze ga maken. Ik zit alleen sterk te twijfelen om meteen stage 2 te nemen met de 15% pulley. Wat zouden jullie doen alleen chip of meteen met de pulley?

Geplaatst: 05 jul 2012, 10:52
door Peter
Meteen met de pulley. :D

Geplaatst: 11 jul 2012, 16:30
door MrBean
In augustus is het zover.

Wat staat er al op.
NGK BKR7EQUP
GP intercooler incl diverter
Full inox catback Skytune sportuitlaat

Beek Stage V.
-Rollenbank test
-Cat Cams Nokkenas en toebehoren
-Magnecor bougie kabel set
-Cravenspeed 17% compressor pulley met nieuwe multiriem
-Alta Tensioner Stop
-Software
-Rollenbanktest

De M7 CAI cold air was helaas niet op voorraad.
Hij gaf me als advies dat dit de beste zou zijn. Nog even wachten dus.

Voor de rest heeft de auto net een compleet groot onderhoud gehad.

Normaal moet de Mini dan nog beter rijden :mrgreen:
Ik kijk er naar uit 8)

Geplaatst: 10 aug 2012, 19:06
door MrBean
Het eindresultaat...

Afbeelding

in combinatie met volgende onderdelen.


NGK BKR7EQUP
GP intercooler incl diverter
Full inox catback Skytune sportuitlaat
-Cat Cams Nokkenas 461
-MSD Coil
-Magnecor bougie kabel set
-OEM luchtfilter
-Cravenspeed 17% compressor pulley met nieuwe multiriem
-Alta Tensioner Stop
-Software
-Rollenbanktest

Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Geplaatst: 25 aug 2014, 13:08
door Fean
Ik zie dat er veel pk's worden behaald met de cooperS. Mijns inziens zijn het niet de pk's maar de Nm die het verschil maken.

Ik heb nu zo een 20 pagina's gelezen mbt chippen, komt niet verder dan 250-260nm. Zijn er andere mogelijkheden dat die 250Nm er meer worden? 300Nm.. want dat ga je pas echt voelen.

Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Geplaatst: 25 aug 2014, 13:23
door BurnoutBram
Ik zou zeggen, lees dit artikel eens (volledig!!) En concludeer zelf maar belangrijk is. http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/ ... t-is-beter

Re: Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Geplaatst: 25 aug 2014, 13:40
door Fean
Dat hoef ik niet te lezen.. dat begrijp ik wel.

Ik verbaas er over dat er niet meer dan 250Nm wordt gehaald. (weliswaar mooi vlak en bij een niet schokkende 2500rpm pas beschikbaar). Ik vraag mij af wat bij een mini kun veranderen om deze op te krikken.. de Nm zijn namelijk bepalend voor het karakter.