Pagina 79 van 83

Geplaatst: 31 jul 2010, 13:34
door Chill-es
Mijne loopt met catcam ook wat onrustiger, met een beetje fantasie lijkt het soms net een boxermotor :D

Geplaatst: 31 jul 2010, 15:22
door jean
chill-es schreef:Mijne loopt met catcam ook wat onrustiger, met een beetje fantasie lijkt het soms net een boxermotor :D
Tja, dat blijkt inderdaad zo bij de meeste mensen, maar mijne lijkt soms echt bijna stil te vallen, precies zo'n racewagen die stationair staat te pruttelen in de pits! Eens op toeren is dit volledig verdwenen en de power is echt sterk aanwezig! :mrgreen:

Geplaatst: 31 jul 2010, 21:19
door rocky
Ja,de mijne is ook wat onrustiger.
Wat die van mij ook heeft is,op het moment van schakelen,
koppeling in,blijft hij langer in de toeren(valt bijna niet terug)
Denk dat dat ook komt door de catcam.

Geplaatst: 05 aug 2010, 22:38
door jean
rocky schreef: Wat die van mij ook heeft is,op het moment van schakelen,
koppeling in,blijft hij langer in de toeren(valt bijna niet terug)
Denk dat dat ook komt door de catcam.

Doet die van mij nu idd ook met de cat cam! Niet slecht.....

Geplaatst: 25 nov 2010, 10:27
door jean
Af en toe kom ik wagens tegen waarvan het max toerental verhoogt is, is dit verstandig? Of valt er niet zo heel veel mee te winnen?

:mrgreen:

Geplaatst: 25 nov 2010, 11:44
door Peter
Hoeveel % pulley heb je?

Ik heb een 17% pulley en volgens mij grijpt de toerenbegrenzer bij +/-7200 toeren in.

Bij nog meer toeren wordt het toerental van de compressor te hoog (kans op schade aan de schoepen en de druk wordt te hoog) en volgens mij kunnen ook je kleppen gaan zweven...

Geplaatst: 25 nov 2010, 13:31
door cooperke s
Oem rev limit is 6950 als ik niet verkeerd ben,als je tune ok is dwz juiste afr,genoeg inspuiting kan er geen probleem zijn.Maar je weet nooit...7200 zoals gezegd is ok hoor.Maar dan spreken we natuurlijk niet over 8000 rpm's,dan heb je enkele aanpassingen te doen lol.

Veel mee te winnen,..

Niet met standaard cam,upgraded wel..

Alles hangt in combinatie weet je ,

Geplaatst: 25 nov 2010, 15:37
door jean
ik heb 17% pulley en cat cam nokkenas....

Ik zag deze week een filmpje op youtube waarin werd doorgetrokken tot +7000rpm vandaar de vraag

Geplaatst: 12 mei 2011, 21:24
door wall-e
ik had er software tuning opzitten die tot 7700 toeren ging :shock: naald tot de max zeg maar..

was echt bizar als ik eraan terug denk, had alles wel in de soep kunnen rijden.

Beek heeft deze netjes terug geschroeft naar minder dan 7000

Geplaatst: 13 mei 2011, 11:12
door Shag
wall-e schreef:ik had er software tuning opzitten die tot 7700 toeren ging :shock: naald tot de max zeg maar..

was echt bizar als ik eraan terug denk, had alles wel in de soep kunnen rijden.

Beek heeft deze netjes terug geschroeft naar minder dan 7000
Dat i.c.m. een shiftlight was echt te gek geweest! :lol:

Geplaatst: 13 mei 2011, 23:08
door wall-e
Shag schreef:
wall-e schreef:ik had er software tuning opzitten die tot 7700 toeren ging :shock: naald tot de max zeg maar..

was echt bizar als ik eraan terug denk, had alles wel in de soep kunnen rijden.

Beek heeft deze netjes terug geschroeft naar minder dan 7000
Dat i.c.m. een shiftlight was echt te gek geweest! :lol:
******* ******** ********* ********************************************************

Geplaatst: 14 mei 2011, 08:51
door speedy
mijn r53 ging inderdaad ook tot 7100 toeren :wink:

Geplaatst: 14 mei 2011, 09:07
door dangixxer
stefan740 schreef:Ik heb in mijn hoofd zitten dat beek kuur de toerenbegrenzer bij mij op 7168 heeft gezet. Dat getal zit op de een of andere manier in mijn hoofd, hoeft niet te kloppen.
Klopt denkik
Bij mij was het ook zo rond de 7200

Geplaatst: 14 mei 2011, 11:59
door Daveke
Ik heb de mijne op 7000 laten zetten, ik vind het boven de 6000 vaak al "onwennig" aanvoelen en ben ik bang meer kapot te maken dan dat ik er plezier aan heb