Works uitlaat sierstukken

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:51

Works uitlaat sierstukken

16 jan 2006, 13:30

Hallo iedereen,

We hebben vandaag op onze Cooper S, Works uitlaat sierstukken laten zetten. Alleen viel het ons meteen op dat ze enorm veel uitsteken. Daarom was mijn vraag of dat zo hoort. Misschien heeft iemand anders hetzelfde?

Ik heb een foto ervan gemaakt waarop het duidelijk te zien is. Misschien dat het minder uitsteekt als we er een airopakket op laten zetten, maar dat zit er (voorlopig) niet in.

Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt voor al de reacties!!

Groetjes
Marjolein en Mike
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

16 jan 2006, 14:02

Dat is wel heel erg veel, zelfs oppassen met achteruit parkeren voor andere auto's. Wat vond de dealer er zelf van dan? Het lijkt me dat je de tips toch ook zonder Aero achterbumper moet kunnen krijgen en dat ze dan goed passen? Als dit zo moet had de dealer je tenminste van tevoren kunnen waarschuwen dat ze zo ver uit zouden gaan steken. Dit is denk ik te veel.
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:51

16 jan 2006, 14:05

We zijn inderdaad nog even teruggegaan nadat we het gezien hadden, maar hij zei dat ze er niet verder op konden. :shock:
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat we nu kunnen doen, als ik eerlijk ben vind ik het ook erug ver uitsteken. Maar dit is dus eigenlijk niet goed zo?
Er is niks gezegd over airopakket.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

16 jan 2006, 14:09

MarjoleinART schreef:We zijn inderdaad nog even teruggegaan nadat we het gezien hadden, maar hij zei dat ze er niet verder op konden. :shock:
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat we nu kunnen doen, als ik eerlijk ben vind ik het ook erug ver uitsteken. Maar dit is dus eigenlijk niet goed zo?
Er is niks gezegd over airopakket.
Ze hadden het er over dat het niet dieper kon omdat de uitlaat in een bocht ging en het daarom niet verder kon. En dat het bij officiele Works uitlaten dit ander in elkaar zit. Maar tis wel een gek gezicht, zeker van bovenaf...
Afbeelding
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:51

16 jan 2006, 14:11

FastBunny schreef:
MarjoleinART schreef:Maar tis wel een gek gezicht, zeker van bovenaf...
Ja, en vanaf de zijkant ook. Als je het LOGO nog goed wil kunnen lezen, kan hij er zeker 5 tot 7 cm verder op :?
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

16 jan 2006, 14:12

Hoi, Marjolein en Mike

De sierstukken steken zo te zien veel te ver uit. Ook met aerodynamica pakket. Zoals Berthil al aangaf kan dit toch voor problemen zorgen. Vind het eerlijk gezegt ook niet echt mooi uitzien. Net of deze erop zijn geplakt.

Wat voor uitlaat zit erop, de standaard? Dus door de dealer er opgezet? Heb op verschillende forums gelezen dat je de sierstukken niet zomaar erop kan zetten (past niet). Hiervoor is wat aanpassingen nodig (volgens mij geen eenvoudige aanpassingen)
Denk dus dat de dealer dit niet helemaal goed heeft gedaan. Zal toch even terug naar de dealer gaan
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:51

16 jan 2006, 14:14

de 'oude' uitlaatjes hebben ze eraf gehaald en deze erop. Maar het is echt gek. Er is niks gezegd dat het eigenlijk niet kon. We hebben geen andere uitlaat ofzo :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

16 jan 2006, 14:14

Maaij schreef:Hoi, Marjolein en Mike

De sierstukken steken zo te zien veel te ver uit. Ook met aerodynamica pakket. Zoals Berthil al aangaf kan dit toch voor problemen zorgen. Vind het eerlijk gezegt ook niet echt mooi uitzien. Net of deze erop zijn geplakt.

Wat voor uitlaat zit erop, de standaard? Dus door de dealer er opgezet? Heb op verschillende forums gelezen dat je de sierstukken niet zomaar erop kan zetten (past niet). Hiervoor is wat aanpassingen nodig (volgens mij geen eenvoudige aanpassingen)
Denk dus dat de dealer dit niet helemaal goed heeft gedaan. Zal toch even terug naar de dealer gaan
Is inderdaad gewoon de normale standaard uitlaat, en er is niets over gezecht dat het een en het ander niet zomaar zou passen.
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

16 jan 2006, 14:16

MarjoleinART schreef:We zijn inderdaad nog even teruggegaan nadat we het gezien hadden, maar hij zei dat ze er niet verder op konden. :shock:
Ik weet eigenlijk ook niet goed wat we nu kunnen doen, als ik eerlijk ben vind ik het ook erug ver uitsteken. Maar dit is dus eigenlijk niet goed zo?
Er is niks gezegd over airopakket.
Zoals ik al dacht. Deze sierstukken passen gewoon niet op de uitlaat zonder aanpassing. Ik zal eens fotos zoeken hoe het eruit moet zien.
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:51

16 jan 2006, 14:22

we hebben er echt zo naar uitgekeken dat ze er eindelijk op gingen, en dan valt het eigenlijk toch een beetje tegen :cry:

Hopelijk is er wat aan te doen
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

16 jan 2006, 14:31

Dit zijn mijn eigen pics van mijn MINI. is dan wel een Cooper versie, maar dat zal niet echt veel uitmaken qua look. (JCW uitlaat, geen sierstuk)
JCW uitlaat met standaard bumper
Afbeelding
Closeup
Afbeelding
JCW uitlaat met aerokit
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maaij op 16 jan 2006, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:51

16 jan 2006, 14:33

ze doen het niet allemaal, maar ik zie aan het plaatje wat wel werkt dat hij iig zo veel uitsteekt als bij ons
Afbeelding
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini
Locatie: Breda
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:51

16 jan 2006, 14:36

nou doen ze het wel :? Ik zie het :cry:
Misschien gaat het gewoon niet, maar waarom maken ze dan die sierstukken die niet passen??
Dit is echt een beetje veel balen hoor.

Nu maar terug gaan naar de dealer? Maar wat kunnen die? Zeker alleen de andere terug zetten? Of moeten ze iets inkorten?
Afbeelding
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

16 jan 2006, 14:36

link aangepast van de foto's :)
Op de standaard bumper steekt deze er maar heel klein beetje uit. Heb helaas geen betere foto.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:
Locatie: Venlo
Berichten: 7911
Lid geworden op: 21 okt 2005, 16:15

16 jan 2006, 14:41

MarjoleinART schreef:nou doen ze het wel :? Ik zie het :cry:
Misschien gaat het gewoon niet, maar waarom maken ze dan die sierstukken die niet passen??
Dit is echt een beetje veel balen hoor.

Nu maar terug gaan naar de dealer? Maar wat kunnen die? Zeker alleen de andere terug zetten? Of moeten ze iets inkorten?
Volgens mij zijn deze sierstukken meer bedoeld als onderdeel voor de originele JCW uitlaat. (als deze kapot gaan etc)? Ik weet niet of het met inkorten wel beter past?

Terug naar “Exterieur”