Fotoverslag heropening VDL Nedcar

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 16:42

Zoals de meesten wel weten gaat VDL Nedcar MINI's produceren en vandaag was de officiële heropening door Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander. De NewMINIclub was ook uitgenodigd en ondergetekende mocht daarbij zijn. Het officiële persbericht staat al op het forum maar beelden zeggen meer dan 1000 woorden dus hieronder een foto verslag van vandaag (alle foto's van mijn hand, een video volgt later).

Voorafgaand aan de opening mag de pers onder begeleiding door de fabriek lopen. Toch wat vreemd maar ook bijzonder om op exact 5,0 km van je huis nu MINI's door een fabriek te zien rollen.
Afbeelding

Onder Mitsubishi deden ongeveer 600 robots hun werk. Nu zijn het er meer dan 1000 en allemaal nieuw. Hiermee is VDL Nedcar nu één van de modernste autofabrieken van Europa. Dat heeft niet in minder arbeidsplaatsen geresulteerd, dat is van 1.500 naar 2.200 gegaan.
Afbeelding

Toeval? Een oranje ONE gaat de assembleerlijn in.
Afbeelding

1,5 jaar is er hard gewerkt om bijna een compleet nieuwe fabriek neer te zetten. Dit met hulp uit München, er is nauw samengewerkt met de Bayerische Motor Werke om de BMW kwaliteitsstandaard voor alle geproduceerde auto's te realiseren.
Afbeelding

Volgens president-directeur Wim van der Leegte heeft Nedcar nu een unieke combinatie van door Japanners in nauwgezetheid en efficiëntie getraind personeel welke nu door BMW verder zijn geschoold in premium kwaliteit. Alle sprekers hebben de medewerkers die aanwezig waren uitvoerig geprezen en bedankt.
Afbeelding

Altijd vriendelijk, de Limburgers. Past goed bij het merk MINI!
Afbeelding

Leuk om deze voor ons bekende details nu in het Nederlands te zien hangen!
Afbeelding

Naast Zijne Majesteit de Koning, excellenties en directeuren zijn ook de medewerkers uitgenodigd om bij het openingsfeest te zijn. Er is werk van gemaakt voor de mensen.
Afbeelding

De verzamelde Nederlandse pers moet apart zitten in afwachting van de aanvang van de heropening.
Afbeelding

Koningin Beatrix heropende in 1995 ook al eens de fabriek. Wie ooit een rondleiding heeft gehad bij destijds Volvo herkent misschien de karretjes nog (zoals ik).
Afbeelding

Na tekenen van het gastenboek door Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander begint er een mooie show van lasers en beelden uit verleden en heden. Meer daarvan straks op video.
Afbeelding

En dan de allereerste in Nederland geproduceerde MINI!
Afbeelding

De koning gaat samen met de president-directeur een rondje rijden, gevolgd door wel 20 andere MINI's.
Afbeelding

Het was erg warm vandaag. Naar verluid vond Willem-Alexander de airco het mooiste onderdeel van de MINI.
Afbeelding

Vervolgens werd er door een haag van werknemers gereden, heel bijzonder en duidelijk nogmaals een dankjewel aan alle werknemers.
Afbeelding

Na de overdracht van de sleutel van de MINI is het een feit,
Nederland is vanaf nu een MINI producerend land!

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 18:00

Mooi verslag :icon_top:

Zou best leuk zijn om met de NewMINIclub eens een excursie te doen als dat mogelijk is
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 18:02

Idd leuk verslag. En ik zat ook te denken of een fabrieksbezoek mogelijk is.
MINI Cooper S Checkmate -- MINI Clubman Cooper S Hampton
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 18:05

Mooi Verslag Berthil!
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 18:22

Ik ga informeren voor een tour voor de NewMINIclub, heb nu de juiste contacten bij VDL Nedcar :)
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 18:48

Leuke dag voor je geweest, Berthil. :D
Gebruikersavatar
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 423
Lid geworden op: 23 okt 2007, 16:06

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 19:26

Wat een geweldig verslag, Berthil! Dankjewel! Dankzij jou is het net of we erbij waren. Hele mooie foto's en een goede tekst! En ook nog gefilmd. Inderdaad bijzonder, een Mini-fabriek zo ongeveer in jouw achtertuin, of all places. Als iemand dat verdient, ben jij dat. Lijkt me geen toeval inderdaad, die oranje kleur. Wauw, die eerste kiek is er een om in te lijsten. Het was erg leuk georganiseerd en met oog voor de medewerkers. Dat blijft die Wim toch goed doen. Zag een vrouwelijke medewerker in de fabriek, tof. Als je inderdaad voor elkaar zou krijgen dat NewMINIclub-leden een kijkje mogen nemen, zou ik graag meewillen! Maar ik ben vast niet de enige hier. Maar belangrijkste is: gaaf gevoel, een Nederlandse Mini! En dat betekent voor jou Berthil dat er een nummer 4 moet komen.
quang
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: nieuwegein
Berichten: 136
Lid geworden op: 16 mar 2011, 13:59

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 19:31

Complimenten !!!!
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: NL
Berichten: 1846
Lid geworden op: 31 mei 2007, 20:46

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 19:40

Leuk verslag Berthil. Mooi dat NewMINIclub op deze bijzondere dag aanwezig was.
Grt
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 20:08

Mooi verslag, hoor! Top gedaan. Een tour voor NewMINIclub zou idd geweldig zijn!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 21:05

Dankjewel voor jullie complimenten. De vraag over de plant tour is uitgestuurd naar VDL Nedcar.

De koning laat zich trouwens verplaatsen in een Audi,
ik denk dat BMW liever wat anders gezien had :)

Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 apr 2016, 07:04

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 21:08

Leuk verslag berthil! Lijkt mij ook fantastisch om eens een bezoek te kunnen brengen!
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 22:17

Mooi bericht en dito foto's....je ontpopt je steeds meer als (foto-)journalist, Berthil.
(haai)
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 3585
Lid geworden op: 12 feb 2006, 22:19

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 22:30

Mooie plaatjes, mooi verhaal, bedankt Berthil. :icon_top:
Er is nu wat meer bedrijvigheid als de laatste keer dat ik er zelf was. 8)

Ik denk dat niet alleen de Limburgers trots zijn maar de rest van het landje ook! :))
En uiteraard ook de MINI rijders. (shakeit)

We zullen t.z.t. vast wel als een van de erste mogen komen, toch! :wink:

Leuk trouwens dat het vandaag ook de geboortedag van John Cooper was! :D
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Fotoverslag heropening VDL Nedcar

17 jul 2014, 22:40

Leuk weetje Wim! Misschien geen toeval.

Volgende keer ben ik wat brutaler en vraag meer mensen mee te nemen want het was een handvol vandaag. iPhone voor live verslag op Facebook en foto's en video's maken met de camera.

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”