Mini F56 tuning/ecu/powerbox
- BenJoep
- Nieuwsgierig
- macroenie
- One wheel wonder
Bericht
Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox
...morgen ...heb ik de afspraak staan incl. testbank vooraf/achteraf.
Laat er ook gelijk een grotere Forge intercooler op zetten, ben er dan toch
dus....binnenkort meer info
Laat er ook gelijk een grotere Forge intercooler op zetten, ben er dan toch
dus....binnenkort meer info
- alexxke
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox
hallo
ik heb een vraagje ik heb een mini cooper s f56 2.0 turbo maar ik ben aan het twijfelen tussen een armytrix exhaust of een jcw exhaust welke is de beste ??
ik heb een vraagje ik heb een mini cooper s f56 2.0 turbo maar ik ben aan het twijfelen tussen een armytrix exhaust of een jcw exhaust welke is de beste ??
- macroenie
- One wheel wonder
Bericht
Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox
zit sinds 10u bij Mosselman, eerste indruk is zeer positief! Een prettig contact met de werknemers en krijg echt een professionele indruk van omgeving en kennis.
Scoop: ze zijn nu druk bezig, voor de bmw 6-pot in eerste instantie, een dubbele inspuiting (2e injector aansluiting) te ontwerpen. De iTronic is hier al op voorbereid en volgens de ontwerper is het heel eenvoudig om hetzelfde principe te ontwikkelen voor de 4 en drie cilinders. Ze pakken dan ook gelijk de lambda zonde mee zodat deze geen storingen geeft bij het rijker lopen en eventueel verwijderen van de katalysator. Testen zullen ongeveer in november starten met de BMW.
Heb al mijn interesse aangegeven
-- edit --
eerste testrun zonder iTronic (maar met MST luchtfilter en Forge intercooler) - 156 krukas - 133 wiel
-- edit 2 --
meerdere testruns gedaan - + 35pk ongeveer en koppel op zo'n 310 dacht ik. Uitdraai volgt nog.
Scoop: ze zijn nu druk bezig, voor de bmw 6-pot in eerste instantie, een dubbele inspuiting (2e injector aansluiting) te ontwerpen. De iTronic is hier al op voorbereid en volgens de ontwerper is het heel eenvoudig om hetzelfde principe te ontwikkelen voor de 4 en drie cilinders. Ze pakken dan ook gelijk de lambda zonde mee zodat deze geen storingen geeft bij het rijker lopen en eventueel verwijderen van de katalysator. Testen zullen ongeveer in november starten met de BMW.
Heb al mijn interesse aangegeven
-- edit --
eerste testrun zonder iTronic (maar met MST luchtfilter en Forge intercooler) - 156 krukas - 133 wiel
-- edit 2 --
meerdere testruns gedaan - + 35pk ongeveer en koppel op zo'n 310 dacht ik. Uitdraai volgt nog.
- macroenie
- One wheel wonder
Bericht
MSL airintake, Forge intercooler, Firezone 102 octaan
155.3pk@4901rpm
258Nm@3380rpm
All of the above + Mosselman iTronic
189.8pk@4993rpm
305Nm@3523rpm
Flink wat runs gehad omdat ze niet tevreden waren over het teveel aan koppel in de lage regionen en het effect daarvan op de aandrijving (schokken), ze hebben dat dus iets teruggetuned.
De iTronic is aan en uit te zetten door het bc knopje een seconde of 5 ingedrukt te houden, je krijgt signaal via de richtingsaanwijzer aanduiding in de teller kort voor uit, lang voor aan.
Terugrit naar huis was bijzonder prettig, wat is de cooper nu een fijne auto geworden
Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox
MSL airintake, Forge intercooler, Firezone 102 octaan
155.3pk@4901rpm
258Nm@3380rpm
All of the above + Mosselman iTronic
189.8pk@4993rpm
305Nm@3523rpm
Flink wat runs gehad omdat ze niet tevreden waren over het teveel aan koppel in de lage regionen en het effect daarvan op de aandrijving (schokken), ze hebben dat dus iets teruggetuned.
De iTronic is aan en uit te zetten door het bc knopje een seconde of 5 ingedrukt te houden, je krijgt signaal via de richtingsaanwijzer aanduiding in de teller kort voor uit, lang voor aan.
Terugrit naar huis was bijzonder prettig, wat is de cooper nu een fijne auto geworden
Laatst gewijzigd door macroenie op 21 okt 2017, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox
Mooie vermogenswinst, komt ie volgens mij ook wat beter door die hele lange versnellingen heen!
- macroenie
- One wheel wonder
Bericht
Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox
Het verschil is heel goed merkbaar inderdaad, heel erg blij mee!
- relaer
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox
Beste Allen,
Wegens verkoop van de Clubman S komt de Ventura Externe ECU beschikbaar. De ECU is 13-06-2017
aangeschaft en heeft ca 10.000 km plezier gegeven. Nieuwprijs is 603 euro, ik bied hem aan voor de helft.
Bij interesse ..kom gerust proefrijden om het verschil te proeven. Volgens de vermorgens grafiek stijgt het vermogen van 191.8 PK naar 252.3 PK en het koppel van 274.2 NM naar 372.2NM. Dit wel op RON 98.
Mijn S is handgeschakeld.
Dat verschil merk je, een testrit maakt dat duidelijk. Bij interesse verneem ik graag.
Wegens verkoop van de Clubman S komt de Ventura Externe ECU beschikbaar. De ECU is 13-06-2017
aangeschaft en heeft ca 10.000 km plezier gegeven. Nieuwprijs is 603 euro, ik bied hem aan voor de helft.
Bij interesse ..kom gerust proefrijden om het verschil te proeven. Volgens de vermorgens grafiek stijgt het vermogen van 191.8 PK naar 252.3 PK en het koppel van 274.2 NM naar 372.2NM. Dit wel op RON 98.
Mijn S is handgeschakeld.
Dat verschil merk je, een testrit maakt dat duidelijk. Bij interesse verneem ik graag.
- Minitopix
- Nieuw Lid
- Locatie: regio Gent, België
Bericht
Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox
Interessant topic. Ik wil ook graag wat meer pk uit mijn F56 Cooper halen, en kreeg via mijn autoverkoper BR Performance aangeraden. Dat klonk niet slecht, moet ik zeggen. Tot je dan verneemt dat 't nog net iets beter kan. Ik heb geen enkele ervaring met tuning en/of powerbox, dus gooi ik de vraag hier even in de groep:
Wat raden jullie aan? Tuning bij BR Performance of bij Beek? Of beter een powerbox zoals die van Mosselman. Of nog iets anders?
Groeten,
Fré.
Wat raden jullie aan? Tuning bij BR Performance of bij Beek? Of beter een powerbox zoals die van Mosselman. Of nog iets anders?
Groeten,
Fré.
- Christo
- One wheel wonder
Bericht
Re: Mini F56 tuning/ecu/powerbox
Onlangs een Ventura powerbox voor de Cooper aangeschaft. Vermogen verschil is enorm. De auto heeft in alle versnellingen een extra boost. Je merkt het het meest in de 2e versnelling. Volgens de cijfers ga je van 136 naar 170 pk en 250 nm. Vergelijkbaar met de Cooper S. Voor mij een beetje teveel van het goede. Vond het leuk om te proberen. Hij staat op Mp te koop.
Onze sponsors