ProDrive training

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

ProDrive training

26 apr 2010, 16:02

Eigenlijk was het geen uitje georganiseerd door iemand van de NewMINIClub, maar door BMW Nederland. De aanbieding was voor kopers van een nieuwe MINI om een halve dag een rijvaardigheidstraining te doen bij ProDrive in Lelystad. Ik heb wel wat kaartjes van de NewMINIClub uitgedeeld :D

De dag bestond uit een drietal onderdelen:
- Ongevalvermijdingoefening (droog)
- Snelheid en remafstand test (nat/glad)
- Cirkel van KAMM, ESP proef (nat/glad)

Deze proeven waren op het terrein van de RDW (met die mooie kombaan, helaas mochten we daar niet op rijden :s )

We waren met twee groepen van 7 MINI's. Het was zeer leerzaam, vooral wat je NIET moet doen :mrgreen:

Hier ook nog wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
DrAtomic
Be Mini
Be Mini
Locatie: Haarlem
Berichten: 472
Lid geworden op: 29 mei 2009, 00:35

26 apr 2010, 18:05

Knetter dat is een mooi nummerbord: 00-xxx-0!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3190
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

26 apr 2010, 18:56

Ahhh, kijk aan... Ja bij Prodrive Training kun je je zeker goed vermaken, en is ook nog eens leerzaam.
Tijdje geleden ben ik er met Goodyear geweest, toen mochten we wel de RDW-kombaan op. Was zeker een beleving om met een Mercedes AMG, met een dikke 200+ op de klok, door die bocht te gaan. Je hoeft namelijk niet te sturen! :shock: Door de kromming in de baan, ga je als vanzelf de goede kant op. Maar door de snelheid en die kromming heb je wel het idee dat je bijna door de bodemplaat wordt gedrukt...

Maar goed, jij bent nu volledig voorbereid op het onverwachte, dus nergens tegen aan slippen met je nieuwe bolide! :D
Gebruikersavatar
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 817
Lid geworden op: 19 jan 2010, 15:54

28 apr 2010, 00:45

Heb d'r meerdere rijtrainingen gehad en moet zeggen dat ik mezelf daar altijd kostelijk heb geamuseerd. Volgens zeggen en wat ik voor gevoel heb is dat het een betere training is dan bij de ANWB, dit omdat er ten eerste met je "eigen" auto word gereden maar jijzelf ook de grenzen gaat opzoeken.

Toppunt was wel de BMW productdag waarbij ikzelf de directie van BMW finance chauffeurde en met 200+ in een 760li (E66) de bocht in dook :s
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

28 apr 2010, 10:24

Heb ik ook gedaan maar dan met een bedrijfswagen training. Altijd lachen om met een sprinter door de bocht te driften op die witte rotonde! >)
Afbeelding
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

28 apr 2010, 16:03

Ik zat ff te denken aan wie ik mijn auto had uitgeleend voor die dag, maar dat ben ik niet :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding

Terug naar “Afterparty”