Na 2 weken gereden te hebben na 6 jaar R56 moet ik toch wel wennen aan een aantal dingen, en ik ben benieuwd of alleen ik hier last van heb
1. Hier schrok ik enorm van: Cruise control gaat niet automatisch uit bij het indrukken van de koppeling. opzicht erg handig want je hoeft bij doorschakelen niet met de cruise aan te klikken. Maar aangezien ik gewend was om koppeling in te drukken door te schakelen en weer aan te zetten kwam mijn voorligger wel erg dichtbij :-) terwijl ik er op rekende dat de cruise uit stond
2. Stuurbediening: Cruisecontrol en multimedia/audio controls zijn omgewisseld. Dus het veranderen van zender heeft er al een paar keer voor gezorgd dat ik de snelheid met 10 verhoogde.
3. Cruiscontrol kan nu ook in grotere stappen per 5km/u verhoogd worden. Superhandig maar zie bovenstaande ik was het niet gewend vanwege jaren in R56.
4. Raambediening nu links in de deur: Als ik bij een slagboom kom zit ik nog steeds te zoeken naar het knopje in de middenconsole. Mensen die niet uit een vorige mini komen zullen dit uiteraard niet als probleem zien. Hier alweer gewenning aan r56.
5. Geen sleutelcontact: sleutel hoeft niet in contact gestoken te worden. Ik heb geen smart entry dus ik moet ALTIJD mijn sleutel uit mijn zak halen om de deuren open te doen en te sluiten. Maar verder gebruik je de sleutel dus niet om te starten. Dus of ik doe de sleutel terug in mijn zak (en vergeet dan de auto op slot te doen) of ik stop de sleutel in de bekerhouder of in de deurpanelen. Kortom het keyless starten is volgens mij alleen handig icm keyless entry en closing. Zonder die optie is het een half half oplossing.
6. Geen icoontje in beeld voor interval stand van de ruitenwissers. (staat ie nou wel of niet op).
7. Tankdop aan de andere kant...... geen uitleg nodig
Kortom allemaal geen spannende dingen, en vooral punten waar je snel aan zal wennen. Mensen die uit een BMW of ander merk komen zullen deze punten waarschijnlijk totaal niet ervaren, maar de mensen die uit vorige mini's komen moeten vast ook even wennen. Kortom graag jullie ervaringen
Eigenaardigheden F56
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
ik kan die eigenaardigheden goed voorstellen :-)
ik vind het nieuwe navi van de coupe nog heel erg wennen tov vorige r56.
ik vind het nieuwe navi van de coupe nog heel erg wennen tov vorige r56.
- serge2609
- Nieuwsgierig
- Locatie: Poortugaal
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
Aangezien dit mijn eerste Mini is, heb ik nog niet veel eigenaardigheden ontdekt.
Cruisecontrol gebruik ik zeer weinig. Dus weinig ervaring hiermee.
Wel vind ik het jammer dat je via de stuurknoppen niet veel kan instellen. MuziekNummertje of radiostation vooruit en achteruit. Dus bijvoorbeeld niet naar een andere muziekmap...of navigatie uitzetten...
Dit kan waarschijnlijk door voice control, maar ok...ik speel graag met knoppen
Cruisecontrol gebruik ik zeer weinig. Dus weinig ervaring hiermee.
Wel vind ik het jammer dat je via de stuurknoppen niet veel kan instellen. MuziekNummertje of radiostation vooruit en achteruit. Dus bijvoorbeeld niet naar een andere muziekmap...of navigatie uitzetten...
Dit kan waarschijnlijk door voice control, maar ok...ik speel graag met knoppen
- paddo
- Be Mini
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
Cruisecontrol zal (a la BMW) er af gaan als je langer je koppelingspedaal inhoudt, of ontkoppelt (dus in vrij) en dan de koppeling op laten komen.
- @@lgra
- One wheel wonder
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
Tja wat je zegt is allemaal waar. Mbt de cc is het zelfs zo dat hij bij elke plustoetsbediening 1 kmh opplust maar bij de derde keer pakt hij een rond getal bv 130 140. Daar kan ik lastig aan wennen want de beemer is niet zo kieskeurig. Wat wel fijn is. Navi en radio functies kunnen zowel via de klok, het stuur als de i-drive aangestuurd worden. Met betrekking tot het bladeren door muziek wel lastig dat je via het stuur steeds een ok-tje moet geven.
De grootste eigenaardigheid is de afwezigheid van goten. Je krijgt veel water binnen als je het portier van de natte auto opent en verder lastig ivm de spaghetti aan klemmen en beugels die je nodig hebt om dakdragers te monteren.
Het belangrijkste. Wat rijdt ie perfect en wat een trekkracht heeft zelfs de
de 1200 in de One. Die presteert onderin nog beter dan de R56 cooper, zowaar een prestatie.
De grootste eigenaardigheid is de afwezigheid van goten. Je krijgt veel water binnen als je het portier van de natte auto opent en verder lastig ivm de spaghetti aan klemmen en beugels die je nodig hebt om dakdragers te monteren.
Het belangrijkste. Wat rijdt ie perfect en wat een trekkracht heeft zelfs de
de 1200 in de One. Die presteert onderin nog beter dan de R56 cooper, zowaar een prestatie.
Laatst gewijzigd door @@lgra op 21 jan 2015, 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Also: BMW E46 325 CI Cabrio - Alfa Romeo Giulia Super 2.0
- pocket rocket
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zonhoven
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
ik heb dat ook al zelf ontdekt maar valt na een tijdje.
inderdaad moet ik ook soms wennen aan de sleutel dat ik die ook alleen nodig heb voor te sluiten en openen maar voor de rest ben ik heel content.
inderdaad moet ik ook soms wennen aan de sleutel dat ik die ook alleen nodig heb voor te sluiten en openen maar voor de rest ben ik heel content.
- Daan Smit
- Nieuwsgierig
- Locatie: Zwolle & Doorn
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
Weet niet of het echt een negatief puntje is, maar wat mij opviel is dat de F56 (Cooper) zelf tussengas geeft bij terugschakelen. Wanneer ik het koppelingspedaal intrap en terugschakel zonder het gas aan te raken zie je vanuit neutraal -> lagere versnelling dat de wijzer van de toerenteller omhoog beweegt. Ook hoor je dat er automatisch tussengas gegeven wordt. Iemand anders dit al opgevallen?
- louisvdd76
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
Negatief punt? Mensen proberen dit zelf vaak te doen en nu wordt het goed gedaan. Snap hem niet echt...
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
Bespaart koppeling en klinkt mooi ook. Handig toch? Ik zit maar wat aan te klooien met heel-toe...
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Eigenaardigheden F56
Tsja Boris en het gaspedaalboris_brznjef schreef:Ik dacht ook handig want ik kan niet goed heel en toe doen met mijn lange benen helaas
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
Ik heb ook best lange benen en het lukt me -al zeg ik het zelf- best aardig. Is ook gewoon leuk om te oefenen
- tychopaat
- Mod virus alert!
- Locatie: den haag
- C-Tecks
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Eigenaardigheden F56
Nu een maandje de F56 ingereden, ik vind het schakelen toch echt nog wennen. Ik kom van een VW Golf en daarvoor een Citroën DS3 en met beiden kon ik een stuk sneller schakelen als de mini. Volgens mij nog even zoeken hoe het juist 'moet'.
Onze sponsors