Ben er sinds gisteren pas achter dat ik de automaat in de sport kan zetten. Haha.. Zegt wellicht iets over mijn kennis.
Nu ben ik even benieuwd wat de twee sportstanden doen?!
Het lijkt beide op meer toeren voor het doorschakelen, maar sportmodus brengt ook een ander onderstel in werking (optie) en een meer gevoelig gaspedaal. Tegelijkertijd vliegt brandstofverbruik ook omhoog met sport + sport. Er lijken ook meer pofjes uit de uitlaat te komen met de sportmodus.
Maar wat doet sportautomaat dan!?
Kortom, wie wil mij helpen, in combinatie met voor en nadelen.
1. Wat doet de sportautomaat in de midmodus?
2. Wat doet sportmodus?
3. Wat doet sport automaat in de sportmodus?
Gr,
Ralph
Sport (Automaat) + Sport (modus)
- NineEleven
- Leerling Mini lid
- Locatie: Neerpelt - Antwerpen
Bericht
Re: Sport (Automaat) + Sport (modus)
1. Ik vermoed dat wanneer je hem in sport zet (met de schakelpook) in Mid stand, dat hij automatisch op sportstand wordt gezet?
2. De sportmodus is volgens mij hetzelfde als de paddles achter het stuur, maar als je een gewone automaat hebt, heb je deze paddles niet. Ik vermoed dat je dan toch sportief kan schakelen met de schakelpook.
3. In sportstand is de automaat gewoon hetzelfde als de paddles, maar je werkt dan met 1 hand ipv 2 aan het stuur.
Dat is wat IK denk, zou kunnen dat ik er helemaal naast zit
2. De sportmodus is volgens mij hetzelfde als de paddles achter het stuur, maar als je een gewone automaat hebt, heb je deze paddles niet. Ik vermoed dat je dan toch sportief kan schakelen met de schakelpook.
3. In sportstand is de automaat gewoon hetzelfde als de paddles, maar je werkt dan met 1 hand ipv 2 aan het stuur.
Dat is wat IK denk, zou kunnen dat ik er helemaal naast zit
Pommeren schreef:Ben er sinds gisteren pas achter dat ik de automaat in de sport kan zetten. Haha.. Zegt wellicht iets over mijn kennis.
Nu ben ik even benieuwd wat de twee sportstanden doen?!
Het lijkt beide op meer toeren voor het doorschakelen, maar sportmodus brengt ook een ander onderstel in werking (optie) en een meer gevoelig gaspedaal. Tegelijkertijd vliegt brandstofverbruik ook omhoog met sport + sport. Er lijken ook meer pofjes uit de uitlaat te komen met de sportmodus.
Maar wat doet sportautomaat dan!?
Kortom, wie wil mij helpen, in combinatie met voor en nadelen.
1. Wat doet de sportautomaat in de midmodus?
2. Wat doet sportmodus?
3. Wat doet sport automaat in de sportmodus?
Gr,
Ralph
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Sport (Automaat) + Sport (modus)
Je haalt inderdaad 2 dingen door elkaar
De rij modus is de ring rond de pook. Als je die in de sportstand zet, krijg je:
1. plofjes uit de uitlaat
2. Strakker onderstel als je DDC hebt
3. Meer gevoel in het stuur (lees: minder bekrachtiging)
4. Andere gaspedaal reactie
5. Misschien een iets anders reagerende automaat
Als je de POOK in de "S"stand zet dan krijgt de automaat echt een heel ander karakter. De meeste van ons rijden volgens mij sowieso in de "S" stand. De automaat schakelt later om en schakelt eerder terug bij gas geven. De "D" stand is puur voor laag brandstofverbruik en moet dus gemeden worden...
Meestal rij ik overigens manueel. Dan kan je heerlijk met de flippers zelf je schakel momenten bepalen.
De rij modus is de ring rond de pook. Als je die in de sportstand zet, krijg je:
1. plofjes uit de uitlaat
2. Strakker onderstel als je DDC hebt
3. Meer gevoel in het stuur (lees: minder bekrachtiging)
4. Andere gaspedaal reactie
5. Misschien een iets anders reagerende automaat
Als je de POOK in de "S"stand zet dan krijgt de automaat echt een heel ander karakter. De meeste van ons rijden volgens mij sowieso in de "S" stand. De automaat schakelt later om en schakelt eerder terug bij gas geven. De "D" stand is puur voor laag brandstofverbruik en moet dus gemeden worden...
Meestal rij ik overigens manueel. Dan kan je heerlijk met de flippers zelf je schakel momenten bepalen.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Sport (Automaat) + Sport (modus)
De schakeltijden zullen ook wel wat korter zijn met de automaat in S stand?
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Sport (Automaat) + Sport (modus)
Durf het niet te zeggen, ik combineer altijd de "S" stand van de bak met de Sport modus.
frankie schreef:De schakeltijden zullen ook wel wat korter zijn met de automaat in S stand?
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
De schakeltijden in de Sportstand zijn idd. veel sneller dan in D. De koppelingen grijpen daardoor ook wat bruusker in elkaar, wat je dan vooral bij het terugschakelen voelt.
Re: Sport (Automaat) + Sport (modus)
Ik heb dan niet de F, maar de steptronic in de Countryman is vlg.mij dezelfde bak.frankie schreef:De schakeltijden zullen ook wel wat korter zijn met de automaat in S stand?
De schakeltijden in de Sportstand zijn idd. veel sneller dan in D. De koppelingen grijpen daardoor ook wat bruusker in elkaar, wat je dan vooral bij het terugschakelen voelt.
Onze sponsors