Is dr weer animo voor een rollenbankdag?
Deze zou dan mooi gecombineerd kunnen worden met een nieuwjaarsreceptie! Kunnen we vast we regelen dat dr oliebollen zijn en een warme drank
Wie doet dr mee met dit idee?
- BMX
- P5ycH0
- Shag ovb
Feelerrrr nieuwjaarsreceptie/rollenbankdag
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Feelerrrr nieuwjaarsreceptie/rollenbankdag
Laatst gewijzigd door BMX op 28 nov 2011, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Deaveke.. jij doet vast wel mee na de bronchitusaanval van de vorige keer ;-)
Sjaak.. eindelijk eens kijken wat OEM doet? ;-)
Coendek.. eens kijken wat je als startpunt hebt gekocht?
Sjaak.. eindelijk eens kijken wat OEM doet? ;-)
Coendek.. eens kijken wat je als startpunt hebt gekocht?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ohwja.. waar?
Denk bij Beek weer
Denk bij Beek weer
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik doe enkel mee op voorwaarde dat ze een ander bank-protocol gebruiken (wat niet zal gebeuren), ik heb geen zin om de boel weer onnodig warm te stoken onder mn motorkap en daarom veel minder vermogen te draaien en te denken dat er weer iets mis is. Dat continu hoog in zn toeren janken is totaal niet nodig om vermogen te meten. Ik maakte me zorgen na de laatste keer en heb eens met Engeland gebeld. De manier van warmrijden, stationair laten draaien op een dyno en niets doen om vervolgens zonder echt te koelen en rijwind na te bootsen langzaam stapjes van 500-1000 toeren omhoog gaan is desastreus voor een R53 blok. Mijn IAT's liepen op naar 67 graden bij de laatste test begin november. Dat heeft heel zeker niet te maken met de koeling van mijn blok, want eergisteren heb ik er in Duitsland 250 mee gereden op de Autobahn met een IAT van rond de 40 graden. Ik geloof er zo heilig niet meer in, en zie af van deze rollenbanktest als ze onder dezelfde voorwaarden plaatsvind. Op de weg ga ik toch ook niet eerst 6000 toeren rijden gedurende een minuut om dan pas door te trekken naar 7000? Ik trek in een keer van 2500 naar 7000 om dan te schakelen. Daarom is dit in mijn ogen geen reeele vermnogensmeting, wat m.i. ook af en toe rare grafieken en vreemde getallen verklaart. Een oude CatCam kan toch nooit meer vermogen draaien dan een nieuwe? Het gevolgde bankprotocol verklaart samen met de gesmolten cat (die door het banken veel te heet is geworden) ook het vermogensverlies bij mij. De timing wordt teruggeschroefd terwijl die bij 1320 al flink vervroegd was zodat de motor zichzelf beschermd bij een te hoge IAT. Hence de 245 pk bij Beek. Volgens 1320 draait ie nl gewoon 281 pk;s. Aleen voelde ie na het banken traag aan omdat het blok VEEL te heet was en de timing niet in orde was. Maar goed, enkel mijn mening. Ik wil best van de partij zijn om vlaai te eten
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Is idd een beetje een rare manier van meten op die manier..
juist om de reden van (te) warm/heet worden moeten wij op de HTS ook andersom meten, beginnen hoog en gaan steeds lager..
van laag naar hoog zal ook wel een filosofie hebben denk ik dan weer
juist om de reden van (te) warm/heet worden moeten wij op de HTS ook andersom meten, beginnen hoog en gaan steeds lager..
van laag naar hoog zal ook wel een filosofie hebben denk ik dan weer
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Ja maar wat ik niet snap dave elke auto wordt bij beek op die maniergemeten dus dan zou iedereen dat probleem moeten hebbenook die Porsches en al die andere auto. ...................of ben ik nu gek
burn rubber not your soul
- Koenv
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Wateringen
Bericht
Geen namen idd maar had toch echt het idee dat je de mijne bedoelde , daar en tegen rijd er pas 1 met de nieuwe catcam rond ( niet dat het mij wat uitmaakt ben allang blij met de manier waarop hij loopt )Daveke schreef:Ik noem geen namen, of wel?Koenv schreef:Waarom moet je mijn grafiek dan ook aanhalen?
Ik heb er echt al meer voor bij zien komen...
R53 MCS HB / Pepper White
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
PS 99% van de fabrieksopgave voor standaard auto's wordt bij beek ook gemeten
We kunnen er dus wel vanuitgaan dat de meetmetode en bank in orde zijn.
De koeling die aan de voorkant gebruikt wordt is te vergelijken met rijwind van ongeveer 100kmh.
Dus als je de volgende keer met de zelfde omstandigheden weer 245PK hebt dan is het dus zo
Ik ben benieuwd hoe ze daar meten. Ik weet wel dat de rollenbank ( met rem) tot op heden de beste en realistische meetmetode is. De dyno banken met vliegwiel geven vaak een hoger uitslag en laten minder afstellingsproblemen zien in de grafiek omdat het vliegwiel hem daar doorheen helpt.Daveke schreef:Vermogen verliezen ja
Ik ga de 18e op de bank in Willebroek bij BR en dan zie ik wel wat er daar uitkomt. Ik ga me geen complex maar aan laten meten
PS 99% van de fabrieksopgave voor standaard auto's wordt bij beek ook gemeten
We kunnen er dus wel vanuitgaan dat de meetmetode en bank in orde zijn.
De koeling die aan de voorkant gebruikt wordt is te vergelijken met rijwind van ongeveer 100kmh.
Dus als je de volgende keer met de zelfde omstandigheden weer 245PK hebt dan is het dus zo
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Soit, ieder zn mening
Ik ga daar niet meer over in discussie - laat ik het er maar op houden dat ik meer geloof heb in 1320
ze hebben daar een mustang dyno.
Doen een pull vanaf de derde versnelling tot de toerenbegrenzer.
De nieuwe CatCam geeft daar keer op keer 10 wielpk's meer. Ik heb mijn afstellingen kunnen vergelijken voor en na software aanpassing en ook daar zat een hoop fout
Ik zal echt geen ramen ingooien, maar heilig is het nergens
Ik ga daar niet meer over in discussie - laat ik het er maar op houden dat ik meer geloof heb in 1320
ze hebben daar een mustang dyno.
Doen een pull vanaf de derde versnelling tot de toerenbegrenzer.
De nieuwe CatCam geeft daar keer op keer 10 wielpk's meer. Ik heb mijn afstellingen kunnen vergelijken voor en na software aanpassing en ook daar zat een hoop fout
Ik zal echt geen ramen ingooien, maar heilig is het nergens
Onze sponsors